• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • En kulen natt natt natt, en båt jag styyyrdeee....

    Datum: 2009-08-06 Tid:11:44:47 Publicerat i: Hannas Vardagsgnabbel
    ..på havets vågade vågade våg så skummet yyyrdeeeee. Hehe, den låten (se lyrics längst ner) får man ju INTE glömma bort! =) Dessutom så passar den bra till inlägget jag nu ska skriva. Igår (Onsdag 5/8) så lånade jag, Fredrik och Jossan en eka av en tant som mormor och mamma känner. :) Vi tog med oss fika, ett par filtar att sitta på och ett par åror och så gav vi oss iväg ut på skön i strålande solsken. 

    Lovar, det fanns en massa sånna här i vattnet!!!

    Båten var ju tyvärr LIIIITE äcklig och spindlarna gjorde flera försök att kapsejsa oss men vi lyckades vinna striden. Det var riktigt mysigt måste jag säga ^^ Vi "seglade" (rättare sagt Fredrik rodde X'D) från Stenviken och en bit förbi Bönnergården där vi stannade för att ta fram fikat. Det visade sig att Fredrik hade med sig... nada.. och Jossan hade med sig... en festis + digestivekex och jag hade med mig 1liter saft+bullar+kakor+chokladkakor(sockerkaka typ)+chokladbullar, så jag fick ju vara den som delade med sig X'D



    När vi fikat klart så började vi ro hemmåt igen. Det blev mycket sång på den där lilla båten och det lät ju bara för UNDERBART. Så om det var någon liten badare igår vid bönnern som hörde ett oljud likt skrälande måsar med magont så gratulerar, det var nog vår skönsång du fick höra! =)

    När vi kom tillbaka till Stenviken så var det ju sådär jättevarmt att vi bara var TVUNGNA att hoppa i med kläderna på X'3 Först dök Jossan i, sedan jag och tillsist Fredrik med ett utomordentligt svanhopp. Så plaskade vi runt ett tag i vattnet som var hur varmt som helst (dock så hade tydligen Fredrik en annan åsikt eftersom han tycktes skaka och huttra av köld^^) Men skoj  vare!


    Under hela resan så försökte Fredrik att skaffa sig ett ryckte som "Den Förskräckliga Kapten Jack!" (se bilden ovan)

    Efter badet så kravlade vi oss upp i båten, vissa mer graciöst än andra *host*, och så rodde vi (=Fredrik) tillbaka till båtens garage. Efter mycket kämpande och liiiiiiiiiiiiiiite hjälp av min starka brorsa så fick vi upp båten på land och lyckades låsa låset. Sedan bar det av hemmåt. =D

    Alla åkte hem till sig och det var väl i stort sätt min dag då. =)

    ~~~~~~~ Lyrics ~~~~~~~

    En kulen natt.
     
    En kulen natt natt natt,
    min båt jag styyyrdeee (håll ut y:et och e:et)
    på havets vågade vågade våg,
    så skummet yyyyrdeeeee (håll ut y:et och e:et)
    Och vart jag sågade sågade såg,
    på havets vågade vågade våg,
    där ner i djupetitpet petipet,
    en fisk jag sååååg (håll ut å:et en aning)
    och det var.... DU!
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Jottan

    Haha vi sjöng mkt fiint! xD Och skoj vare!! :D

    2009-08-06 @ 12:22:58
    Postat av: Anonym

    DEN HAR JAG HAFFT PÅ HJÄRNAN JÄTTE LÄNGE! jag tackar dig hanna ^_^ för jag kunde inte texten

    2009-08-07 @ 01:46:18




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback