• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Lördagen

    Datum: 2009-08-23 Tid:19:02:23 Publicerat i: Musik & Sång
    Wohu, tänkte skriva om va jag gjorde egentligen i lördags :D Dagen började vid halv tolv (ooops) och jag sprang snabbt upp för att äta frukost. Det är nämligen så att just denna lördag så ägde "12 hours festival" rum (en "festival" arrangerad av tre olika kyrkor med kristna konserter och band :) från klockan 12.00-24.00 och dit skulle jag minsann gå! HEhe så jag fick skynda mig och göra mig i ordning och ungefär klockan 14.00 anlände jag, Jossan, Alicia, MAria och FRida till Bönergården där allt det roliga skulle hända. 

    Det fanns sumodräkter, gladiatorspel, kanoter, hoppborg, gungor, åka-ring-efter-båt, dans och en massa massa mer..  DEt var bara att välja och braka mellan allt roligt och ha skoj :) Fanns en hel del människor där och jag säger bara att ni som inte var där missade något VÄLDIGT bra!!!


    HAha, sumodräkter ^^

    Till ungefär klockan 18,00 roade vi oss med en massa olika saker men sedan började förbandet att spela så vi gick för att lyssna. VI lyssnade till två tjejer som sjön g och de var väl hyfsat bra ^^ Sedan kom ett band som jag inte kommer ihåg namnet på men som var mycket roliga och de var helt okej de också. När de hade spelat klart så tjöt mina öron som raketer (har tinnitus) och vi gick iväg för att sträcka på benen.

    Detta resulterade i att vi träffade några bekanta och så började vi passa volleyboll i en ring. Det var mycket mycket skojigt och vissa var väl bättre än andra måste jag nog erkänna.. Det hela gick faktiskt riktigt bra ändå tills jag för tusende gången skulle springa och hämta volleybollen och råkade snubbla på en uppstickande träpinne som varit grund till ett av lekparkens små lekstugor för ett tag sedan. TJooops så låg jag där med näsan i gräset och med benen i luften, alldeles rörd av pinsamhet i ansiktet >.< UCH VAD PINSAMT! MEn det var ett MYCKET graciöst fall ska ni veta!!!


    Föll lika graciöst som en ballerina.

    Vi fortsatte att köra ett tag men sedan så fick vi höra att ännu ett band var på gång och så bar det av, tillbaka till scenen. In på scenen kom inga mindre än "REMISSION"  XD =D=D=D=D=D=D=D=D!!! Hade aldrig hört dem förut men efter bara ett litet tag så stod vi alla och hoppade och klappade händerna i takt till musiken. De var skitbra!


    Bandet Remission.

    För er som inte vet så är Remission ett kristet band från Karlskoga som spelar rock. Mycket bra var dem och vi fick köpa en skiva för bara 50kr, signerad av dem alla :D Så glada blev vi. Måste säga att de var kvällens höjdpunkt. 


    Han som sjöng, Samuel tror jag han heter :)

    Efter CD-köpet så dansade kyrkans dansgrupp "Inri" ännu en gång, kompade av lovsångsteamet och vi stannade och lyssnade/sjöng några låtar. Sedan så beslöt vi oss för att åka hem. Klockan var då tolv och vi skulle alla upp tidigt på morgondagen till kyrkan eftersom jag skulle spela oc MAria skulle sjunga :D När vi kom hem så var det bums i säng och jag somnade snabbt med ringande öron. :) Haha

    Ni som inte kom missade något!! :D (kom nästa år)
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Sara

    Sv: hmm, det bandet känner jag inte igen :P Men om jag kollar på alla dina "=D=D=D", så verkar de toppen!!

    2009-08-23 @ 19:10:55
    URL: http://saara.blogg.se/
    Postat av: cinthia

    Hej!

    ju hon är min :D



    fint blogg du har

    2009-08-23 @ 19:18:47
    URL: http://smilingwhiteangel.blogspot.com/
    Postat av: jossan

    Mihihi de va mkt skoooj! ;D Snacka om att jag hade ont i axlarna dagen efter! xD Vi var ju deras trognaste fans! ;)

    2009-08-24 @ 11:59:03




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback