• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Piano-fingrar.

    Datum: 2009-08-23 Tid:19:18:47 Publicerat i: Musik & Sång
    Idag fick jag gå upp tidigt trots att jag var skittrött sedan gårdagen. Idag skulle jag nämligen spela "The River Flows In You" i kyrkan. Jag var riktigt nervös, visst har jag sjungit och en massa i kyrkan men aldrig spelat! >-<  :) Hehe, skakis i benen var jag kan man säga. Syrran skulle dessutom sjunga tillsammans med sin kompis Frida.


    Jag önskar att jag hade en flygel..

    När vi kom dit, en aning för tidigt för tat hinna träna, så spelade jag igenom låten en gång, sedan fick det räcka. Jag lämnade över pianot till Fridas mamma så att de kunde repa lite de också ^^ Jag väntade sedan på mitt psykiska stöd Jossan som skulle komma och peppa mig =) Och mycket riktigt så höll hon sitt löfte, antagligen så var det Alicia (som bor hemma hos Jossan ibland) som fick slääääpa henne upp ur sängen och trycka i henne en macka och lite kaffe så att hon orkade hit ^^. Men hit kom dem och spela gjorde jag. Först fick jag totalt hjärnsläpp och spelade lite fel. Men jag började snabbt om igen och sedan, med undantag för ca tre små obetydliga fel, så gick det som en dans! Det gjorde inte så mycket att det satt en massa folk och lyssnade på mig. Fingrarnde dansade över tangenterna och jag och FLYGELN (inget PIANO här inte!!) gick bra överens. Det ända som betydde något just då  var morfar (till vem jag tillägnade låten) och att fingrarna flyttade sig som det skulle. Och jag lyckades faktiskt!

    Efter skönsång från Frida och MAria så var mötet slut och vi fickade och gick hem. När vi väl kom hem så bar det snabbt av (helt oplanerat) till stan så att jag och Maria fick köpa oss lite granna. Jag köpte ett par jeansleggings då mina andra är helt trasiga och MAria köpte sig en supernsygg gul bikini! :D Sedan bar det av hemåt igen och resten av dagen har jag slappat.

    Så i morgon börjar skolan. Får se hur det går. Ses senare! :D BYE BYE! :)
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: cinthia

    A! de är jätte söta också!

    tänkte skaffa mig en sånt innan jag skaffad min Prinsessa, eftersom jag ville ha en samojed, eller en chow chow och just, eurasie är en blandning av samojed och chow chow i blörjan :D

    men de är jätte fina :D liknar samojed fast i en annan färg :D men lika håriga :D

    2009-08-23 @ 19:24:22
    URL: http://smilingwhiteangel.blogspot.com/
    Postat av: Cornelia

    Usch, jag vet hur det känns. Jag blir alltid jättenervös när jag ska spela piano inför folk ><

    2009-08-23 @ 19:58:39
    URL: http://gredditt.blogg.se/
    Postat av: Sara

    Sv: du skrev att det var rock, hihi, jag älskar kristen rock :D så jag tror att jag skulle tyckt om dem!



    Åh, va härligt att det gick bra med spelandet!

    2009-08-23 @ 20:56:17
    URL: http://saara.blogg.se/
    Postat av: THERÉSE

    sv: skänt att den var okej då^^

    2009-08-23 @ 21:30:28
    URL: http://tettelush.blogg.se/
    Postat av: Elly

    Jag festade i fredags och tog de lugnt igår, idag var jag och titta på E.M.D med några kompisar och deras syskon :P själv då?

    2009-08-23 @ 21:37:51
    URL: http://thebeautie.blogg.se/
    Postat av: Cornelia

    Sv. haha okej. Tack :) Men det är ännu snyggare i verkligeheten :D när man verkligen ser det röda ^^

    2009-08-24 @ 09:04:21
    URL: http://gredditt.blogg.se/
    Postat av: Jossan

    Mkt fint spelade du! ;) Och jag giick faktiskt upp aaalldeles själv :D stolt

    2009-08-24 @ 11:56:21
    Postat av: Lillatanta

    Du spelade superfint. mamma var så stolt

    kraaaaaaaam

    2009-08-24 @ 15:04:15
    URL: http://lillatantas.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback