• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • River Queen.

    Datum: 2009-08-23 Tid:23:08:57 Publicerat i: Film & Böcker


    Såg just denna film och jag gillade den väldigt mycket! :) Den var spännande, läskig, sorglig, gripande, romantisk............. en mycket bra film! Även om jag inte gillar när de krigar så gick det bra.

    Den handlar om en irländsk kvinna som blir kär i en maorier (?). Han dör och hon lämnas ensam med en ofödd son som hon uppfostrar och tar hand om. Men en dag blir hennes son kidnappad av maorierns pappa (barnets farfar) och hon beslutar sig därför att leta reda på honom. Samtidigt så pågår det en strid mellan engelsmännen och maorierna. Efter sju års letande så finner hon sin pojke men han är nu uppfödd till en maori krigare och hon slits därför åt båda hållen i kriget. Så vilken sida står hon på? Engelsmännens sida där hon egentligen hör hemma eller den sida där hennes son bor och den man som uppfostrat honom och lett henne dit.

    Som sagt, mycket bra film och väldigt sevärd! :D
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: malin

    Tack så mycket =)

    2009-08-24 @ 00:29:59
    URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
    Postat av: Elly

    Tack du :) Hehe okej de låter roligt det. Går du i skolan?

    2009-08-24 @ 06:34:53
    URL: http://thebeautie.blogg.se/
    Postat av: Linda

    Den ser bra ut!! :P

    2009-08-24 @ 06:36:21
    Postat av: Lillatanta

    visst var filmen bra. men i kväll tar vi väl supernatural??

    kraaaaaaaam

    2009-08-24 @ 15:02:14
    URL: http://lillatantas.blogg.se/
    Postat av: Fredrik

    Verkar som en film jag skulle gilla :D

    2009-08-24 @ 20:42:57




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback