• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Kokosbollar :D

    Datum: 2009-02-08 Tid:20:21:09 Publicerat i: Bakning & Recept
    e

    Här kommer receptet på dessa UTSÖKTA Chokladbollar:

    En sats ^^

    Du behöver:
    100g smör/margarin
    1dl socker
    1msk vaniljsocker
    3-4msk kakao
    4-5dl havregryn
    4msk starkt kaffe

    Garnering.
    Kokosflingor eller pärlsocker.

    Gör så här.
    Dela smöret i små bitar och lägg i en skål. Börja sedan med sockret och använd händerna för att blanda smeten. Häll i en ingrediens i taget, blanda och ta nästa ingrediens. När smeten är klar så rulla små/stora bollar och rulla dem sedan i pärlsocker eller kokos. Mycket gott x'D

    -------------------------Bilder från mitt & Lindas Chokladbollsbak ^^---------------------------

    r

    Bild: Ingredienserna ^^

    d

    Bild: På Lilla Linda som jag va med i fredags dåee :D<3

    d

    Bild: Mojsa Mojsa Mojsa X'D

    d

    Bild: Färdig Smet. :)


    d

    Bild: Såhär vart det ^^

    d

    Bild: Resultatet dåe :)

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback