• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Cheesecake.

    Datum: 2009-06-23 Tid:20:35:28 Publicerat i: Bakning & Recept
    Den här underbara Cheesecaken har jag gjort idag då ^^ *stolt* Fast jag la i blåbär och jordgubbar mellan botten och smeten vilket jag tror kommer att bli LJUUUUVLIGT! :) Får se hur den smakar i morgon. Bilder kommer även dessa i morgon =D

    Klassisk, fryst cheesecake

    8 - 10 port

    Satsen blir cirka 1,5 liter smet och brukar vara lagom till en större pajform, eller två mindre.

    Du behöver:


    • 4 st ägg
    • 2 dl strösocker
    • 400 g philadelphiaost
    • 2 tsk vaniljsocker
    • 4 dl vispgrädde
    • 6 st digestivekex

    Gör så här

    Smula ner digestivekex i botten på formen. Skilj på äggulor och vitor och lägg dem i var sin skål. Vispa äggulorna med sockret. Mosa osten och blanda ner den i vaniljsockret (gärna i matberedare eller med elvisp). Vispa grädden i en tredje skål och rör försiktigt ner den i ägg-ostblandningen. Vispa äggvitorna hårt och rör till sist försiktigt ner dem i smeten. Slå i formen och ställ i frysen över natten. Tas upp och ställs i rumstemperatur en timme innan den ska avnjutas.

    Dekorera gärna med pudrat florsocker och färsk frukt eller bär.

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Therese

    Åh gud vad gott :D

    2009-06-23 @ 22:12:18
    URL: http://mylifeinthai.se
    Postat av: fredrik

    ser mumsigt ut!

    2009-06-23 @ 22:34:59




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback