• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • TIGERMUFFINS

    Datum: 2009-05-16 Tid:19:11:01 Publicerat i: Bakning & Recept
    Idag så har jag skrivit klart Historia-uppsatsen =) Blev ganska nöjd faktiskt och HOPPAS att jag får bra betyg för den också så att ja har det där MVG:et som han sa. ^^

    Sedan så har jag ju också bakat MUFFINS! :D Mycket mycket MYCKET goda blev dem. Tänkte lägga in en liten bild på dem och skriva ner receptet.

    X TIGERMUFFINS X
    * 2 dl strösocker
    * 2 st ägg
    * 1½ dl mjölk
    * 1½ tsk bakpulver
    * 2 tsk vaniljsocker (hade i meeer =)
    * 2 msk kakao (jag hade dock i meeeeeer X'D) 
    * 50g smör

    Vispa socker och ägg poröst och tillsätt alla ingredienser utan kakaon. Vispa ihop och dela smeten i två lika stora delar. Därefter så häller du kakao i den ena och mixar runt. Häll i lite av den ljusa smeten i en form, därefter lite chokladsmet och om du vill ett par lager till. Man kan göra så gott som hur man vill ^^ Sedan så tog jag en gaffel och mixa runt lite i formarna för att smakerna skulle blanda sig lite.

    Sätt in muffinsen i mitten av ungnen och grädde i 200 grader i 10min (för stora muffins krävs lite längre tid) Stick med en potatissticka för att se till att de inte är kladdiga då de tas ut. (om du inte vill ha dem kladdiga såklart ^^)

    Garneringen improviserade jag bara fram ^^ Jag tog floursocker, vatten och kakao och mixade ihop så att den blev ganska rinnig och så hällde ja över röran på muffinsarna och strösslade dem.

    Enkelt och GOTT :)

    fdf y f
    rt
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback