• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Helg-foton =D

    Datum: 2009-09-14 Tid:21:26:13 Publicerat i: Foto/Fotobomber

    I helgen så åkte vi som sagt ut med husvagnen. Vi campade i Söderköping och hade det riktigt mysigt. Mormor var också med med sin husvagn :) SJälvklart så blev jag sjuk redan på fredagen men det gjorde inte så mycket. HAde varit halvsjuk hela veckan å bara väntat på att det skulle bryta ut och så SJÄLVKLART så kommer det på fredag-kväll X'D SNacka om surt alltså! ^^ Hehe.. men sånt får man väl stå ut med antar jag. :) Idag (måndag) har jag i alla fall varit hemma från skolan och kommer anatgligen att vara det även i morrn.

    Fredag: Vi gjorde inte så mycket, vi kom fram, vi parkerade husvagnen, åt mat och myste.

    Lördag: Började med att vi gick ut på Medeltida-marknaden :D MYCKET roligt! Fanns hur mycket som helst att titta på och detvar mycket intressant. :) VI bakade bröd på medeltida sätt, Maria shoppade en mössa och Nathalie några piercingar, vi åt mat och hade det mycket trevligt. DEssutom så betsällde vi biljetter till Riddarspelet och Eldshowen senare på kvällen :)

    Däremellan så åkte vi hem och slappade men klockan fem så åkte jag, Mamma och Maria iväg för tat kolla på riddartorneringen. Det var mycket roligt! Det onda mot det goda och jag blev kär i flera hästar. Dock så tyckte jag att den "onde" kunde ha låtit LIITE mer ondskefull X'D Haha, han lät typ snällast av alla!

    EN av de läskiga elaka gick typ bredvid publiken å en massa. Han såg att Maria fotade och gick fram å typ tog henne i örat ^^ hihi (på skoj alltså ^^) å sen så vände han sig mot mig å typ satte handen om min hals (aslöst ^^) å sa typ: Inte fotografera mer! hehe med en onskefull röst X'D Haha. Jag vart typ lite rädd å bara "eeeeeh" å knuffade undan handen X'D hihi. När han sedan gick sin andra runda så försökte jag titta bort men då log han till oss. :) Hihi. läskigt värre.   Men det var mycket kul och självklart så vann de goda :)

    På kvällen ungefär halv tio så gick vi på eldshowen (var för mörkt för bilder :() som var typ som en liten teater! Mycket roligt. VI hade med oss Nellie. Det gick bra men fy sjutton hur folk är! Vi hade typ satt oss ganska långt fram så att vi typ såg lite. Å sen så kommer det en typ ung gubbe som typ trampar på Nellie. Pappa: "Ursäkta men det är faktiskt en hund här!" och den där gubben bara pekar på att han ska fram å så sätter han sig PRECIS FRAMFÖR mig så att jag inte kan röra på benen och inte kan se något! Så himla taskigt! Han typ låtsades att han inte kunde prata men sen så gjorde han det minsann!

    Förutom att folk bar sig superilla åt så var det rikigt kul att gå på eldshow. Har aldrig varit på något liknande och även om det var ganska svårt att hänga med i "handlingen" så var det väldigt intressant =) SYnd att jag inte har några bilder.

    När showen var slut så gick vi hem och så var det inte så mycket mer.

    Söndag: Vi vaknade och slappade ^^ Hehe. Typ gjorde inte så himla mycket, åt mat och så packade vi ihop på eftermiddagen och åkte hem :)

    EN LYCKADE HELG! ^^


    En gata som vi gick på. ÄLSKAR Söderköping, med gamla hus och smala gator. :D Speciellt coolt på den här medeltida-dagen! ^^ Facklor och kluvna-eld-stubbar stod överallt :) Mycket fint och härlig doft av vedbrasa :)



    De här va coola! ^^




    Här bakar Natha och MAria bröööd ^^


    Man skulle ha på honung och smör. :D MMMMMMMMMMMMM!


    Dyng-gott! ^^


    Även min snygge bror bakade bröd. HAns blev superbra! :D Bäst av dem.




    Gillar denna bilden på mormor<3 Å så lilla Nellie<3


    Haha x'D samlade på rad! ^^




    Haha, kolla in deras miner! ^^  | Natha tyckter att vi skulle fotas framför den fina busken. Men vi var tvungna att huka oss så att vi inte skulle få med den fula bakgrunden x'D Resultatet blev att det ser ut com om vi sitter å skiter eller nåt. å jag vet inte va sjuttoon ja gör för min x'D HHOHO. å Johannes hoppade fram ^^


    DEn här fina rosen köpte Natha för 10kr. DEn la hon och Johannes på morfars grav..


    Sedan kommer bilder från torneringen då. Typ De onda har tagit över landet men den rättmätige kungen ställer upp till strid för att återta sitt kungarike. Nu ska de tävla i olika grenar om kungariket =D Här kommer den förste onde ryttaren in!




    Ni fattar inte hur himla läskig han kunde se ut! Hans blick var dödande! x'D Dock så ser han snäll ut på bilderna. Det var han som tog Maria i örat och mig om halsen ^^ Hihi. Men seddan log han ju åt oss. HAn spelade mycket bra! ^^






    Här är bilder på alla de onda riddarna ^^ Hittade aldrig de goda :(


    HAha en bild på en såndär brinnande stubbe ^^ Precis innan Eldshowen!


    SÖta MAria i sin fina nya mössa =D


    Campingen låg precis intill Göta Kanal och det var MYCKET fint =)


    HAha avslutar med en bild på Nellie X'D Hon blev tvungen att bada efter att ha rullat sig i koskit! ^^

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: malin

    Tack så mycket :)

    2009-09-14 @ 21:29:20
    URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
    Postat av: sofia

    Haha jag tycker den är skoj ;P

    2009-09-14 @ 21:42:29
    URL: http://sofial91.blogg.se/
    Postat av: Sandra Marinoni

    sv; jahaa, men det är ju inte långt :P

    2009-09-14 @ 22:14:12
    URL: http://marinoni.blogg.se/
    Postat av: sidy

    gah!

    skit läskig hahaha skrolla ned och ba stanna upp o ryckte till XD

    2009-09-14 @ 22:31:20
    URL: http://sidy.blogg.se/
    Postat av: EVELINA

    tack :)

    2009-09-15 @ 07:38:26
    URL: http://widaeus.blogg.se/
    Postat av: Lotta

    Vilken härlig helg och vilka fina bilder :)

    Själv sitter jag och väntar ut en kaja i skorstenen igen :(

    Skrev om förra kajan för några inlägg sen "Flaxa Flaxa".

    2009-09-15 @ 10:55:27
    URL: http://lottasgolfliv.se
    Postat av: A L E X A N D R A

    sv, det kan jag tänka mig! :)

    2009-09-15 @ 14:33:07
    URL: http://alexxandrah.blogg.se/
    Postat av: Anonym

    sv. okej, jag var med älsklingen, firade en kompis och tävlade :)

    2009-09-15 @ 17:09:41
    URL: http://lindblommalin.blogg.se/
    Postat av: EVELINA

    sv: nej jag gör inte så mycket, pluggar , du? :)

    2009-09-15 @ 17:43:53
    URL: http://widaeus.blogg.se/
    Postat av: RONJA

    samma här :(

    2009-09-15 @ 19:12:42
    URL: http://septembre.blogg.se/
    Postat av: Jenny

    Hej! Tyckte din blogg var mycket intressant att läsa. ommer definitivt at forsätta. tack för kommentaren du skrev om min. Mvh Jenny

    2009-09-15 @ 19:39:30
    URL: http://sayajennyy.blogg.se/
    Postat av: Jenny

    Hej! Tyckte din blogg var mycke intressant att läsa. Kommer definitvit att fortsätta. Tack för kommentaren om min. Mvh jenny

    2009-09-15 @ 19:40:57
    URL: http://sayajennyy.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback