• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Till alla "ensamma hjärtan"

    Datum: 2010-02-13 Tid:13:44:34 Publicerat i: Dikter, Tankar & Funderingar
    I morgon är det då Alla Hjärtans Dag. Jag måste vara frisk då, så jag kan åka hem till Victor. Jobbigt det här med att vara sjuk. Hur som helst så är det här första året där jag faktiskt HAR någon att fira Alla hjärtans Dag med :) Det känns mycket bra tycker jag. Men nu började jag tänka på alla de ensamma hjärtan som finns därute. På alla de som VILL ha någon men som aldrig träffar den rätta. Jag tänker på de som kanske hittat någon men som inte gillar den tillbaka, det är sorgligt. Ingen borde behöva vara ensam, alla borde få ha någon.

    Men bara för att man inte har en pojkvän/flickvän så ska man definitivt inte sitta och deppa för det! För Alla Hjärtans Dag är inte bara för de som hittat någon. Inte bara "par" som ska fira utan det är för ALLA HJÄRTAN. Det finns mer kärlek och mer hjärtan än bara de uppenbara. Kärleken till sina vänner då? Kärleken till sina syskon, sin familj, sin hund eller sin farmor? DEN kärleken tycker i alla fall jag behöver uppmärksammas minst lika mycket så ni som är deppiga och säger att ni minsann inte har någon att fira på alla hjärtans dag kan hålla tyst. Det är bara en lögn. Den dag då ni sitter helt ensamma, utav vänner, familj, släkt, snälla grannar eller älskade husdjur, då kan ni få klaga. Men nu har ni faktiskt folk som älskar er även om ni inte tror det, och då finns det ju inget att deppa för, eller hur?

    Jag vet att det kan vara riktigt jobbigt att bara sitta och vänta på att man ska träffa någon, men sanningen är att man inte kommer att träffa någon om man bara sitter å längtar och deppar över det. Den dag då man minst anar det så träffar personen som man kanske absolut aldrig kunnat tro sig vara den rätta. Men så är det. Kärleken är blind ibland, och nu menar jag inte bara just när man ÄR kär utan INNAN man blir kär också. Med andra ord så kan ens själsfrände sitta rakt framför näsan på en, inom räckhåll, bara att sträcka ut handen... men man ser den inte. Man är blind. Men en dag kommer man att se honom/henne ^^ Jag lovar, alla som vill och längtar HAR någon, det gäller bara att titta lite nogrannare.

    Hmm, vet inte riktigt varför jag skrev det här. Det är inte bra, inte särskilt betydelsefullt och de flesta kommer antagligen bara att ignorera det. Jag är kanske inte en jätteduktig skribent men jag bara kände för det. Kommer antagligen inte ens att läsa igenom var jag skrivit, det gör jag aldrig (A). Kanske NÅGON i alla fall förstått att det finns fler sätt att se "Valentines Day" på :) Jag tror i alla fall att jag vände mig lite, speciellt, mot EN av mina vänner ^^ Jossan, you are my valentine to<3

    Så, Har du någon att "fira" i morgon? :) Vem är DIN valentine? Och nu menar jag som jag skrev ovan, det är inte bara flickvänner/pojkvänner som gills. Skriv namnet på den personen i en kommentar ^^ Hihi. Är så härligt att se!

    P.S I love you :)






    Don´t just throw away your heart to somebody, it can fall into the dirt..




    Blev plötsligt väldigt sugen på att se denna film. Den är OERHÖRT fin, sorglig och underbar<3 :D Gerard Butler är så bäst! :)<3 Rekomenderar den varmt.
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: julia

    Hej, söt blogg

    hur mås det?

    2010-02-13 @ 14:02:23
    URL: http://babysnutten.blogg.se/
    Postat av: Felicia

    sv: Jaha okej tråkigt, joda det är bra :P

    2010-02-13 @ 16:28:26
    URL: http://flizanlizan.blogg.se/
    Postat av: sanne-madeleine

    hejsan allt bra? :)

    2010-02-13 @ 17:19:02
    URL: http://sannemadeleine.blogg.se/
    Postat av: Jossan

    Mahaha (A) Naaw va söt du är <3 You are my Valentine too :):D

    2010-02-13 @ 17:41:37
    Postat av: Leonard

    Hahah :)



    Ska du se på melodifestivalen ikväll då?

    2010-02-13 @ 18:01:49
    URL: http://trierer.blogg.se/
    Postat av: hanna

    hahaha det tycker jag med !:D

    2010-02-13 @ 18:03:51
    URL: http://hannaslycka.blogg.se/
    Postat av: Annika

    Jo det är skönt när man har någon att fira med!

    2010-02-13 @ 19:10:17
    URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
    Postat av: elina

    haha jag menar ju de ! :) kram

    2010-02-13 @ 22:38:06
    URL: http://elinawikman.blogg.se/
    Postat av: Victor

    ska fira med dig min Hanna-lover <3

    2010-02-13 @ 22:41:33
    Postat av: sophia

    den såg vi tillsammans en gång :) <3

    2010-02-16 @ 00:22:35
    URL: http://sophiajavisst.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback