• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Don´t wash your tangentbord

    Datum: 2010-01-10 Tid:19:24:23 Publicerat i: Hannas Vardagsgnabbel
    Mamma: -JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! *Hon ger ifrån sig ett glädjetjut och pekar på skärmen då hon ser att man kan ha vit och svartfläckiga hus på farmville.*
    Maria: *blir lika glad*-JAAAAAAAAAAAH!!! DALMATINEEEER!!!
    Mamma: -Meh, det är ju kosssor HANNA!
    Hanna: -Hanna va? Lika virriga båda två.. *suckar*
    (Båda lika virriga xD Kossar v.s Dalmatiner? Hanna v.s Maria?

    Jag har dessutom råkat tvätta mammas tangentbord idag. Pappa, datatekniker, blev inte glad.
    PAppa: -Stäng av datorn på en gång!
    Jag, Mamma, Maria: -Varför det? Det är ju bara tangentbordet..
    Pappa: -Men stäng av den! Givetvis så kan datorn paja när man häller vatten på tangentbordet.
    Mamma: -okej, okej okej.. men när kan jag starta den då?
    Pappa: -Vilken dum fråga, det är ju så självklart så att det inte är sant!
    Mamma: -Hur ska vi kunna veta? När då då?
    Pappa: -När tangentbordet är torrt såklart!
    Mamma, Jag, Maria: -Jaha...
    Pappa: -Klart man inte kan hälla vatten på tangentbordet.. *muttra*
    Jag: -Jamen... det var ju smutsigt!!
    (tydligen var vi ganska tröga som inte fatta att hela datorn kan pajja om man spiller på tangentbordet. xD Men liksom.. sååå uppenbart är det väl inte? ^^)

    Pappa:*Är i alla fall snäll och byter tangentbordet åt mamma*-Sådär, nu har du ett TRÅDLÖST tangenbord också!
    Hanna: -Oh, jaah! då kan jag ju tvätta det med!!!! :D *ler glatt*

    Dagens läxa: Tvätta inte tangentbordet med en massa vatten, datorn kan paja. Visste ni verkligen det?


    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: L I N N É A - hablingbo töis!

    Jaa sommarn är underbar :)

    2010-01-10 @ 20:25:00
    URL: http://barfotasyster.blogg.se/
    Postat av: Fredrik

    Jag brukar fukta tangentbordet o.O är det lika farligt tror du ;D HAha xD

    2010-01-10 @ 20:56:17
    Postat av: Nette den Lillatanta

    ja nu har jag hängt upp tangentbordet med klädnypor på tvättsträcket. Ska fråga pappa om det är torrt nu hahaha

    2010-01-11 @ 02:17:37
    Postat av: ange

    sv:tackar :D

    2010-01-11 @ 11:16:22
    URL: http://anges.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback