• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Time for school

    Datum: 2010-01-11 Tid:14:59:54 Publicerat i: Hannas Vardagsgnabbel
    Nu är det dag att börja gråta då. Sista lovdagen för mig. Jag fattar inte hur snabbt tiden har gått. Nyss började lovet, det blev jul, julen försvann, några få lediga dagar och sen.. slut. Det är ju sorgligt det här! Julen som man gått och väntat på hur länge som helst bara försvann i en knäpp med fingrarna. Hur kan detta vara möjligt? Jag fattar inte hur tiden kan gå så snabbt. Tiden springer före mig verkar det som. Jag springer efter men hänger inte riktigt med i svängarna.

    Men så är det i alla fall. Lovet är slut, allvaret börjar. Nu är då frågan om det har varit ett bra lov eller inte. Svaret är både ja och nej. Det har varit så himla kul och skönt att vara ledig och slippa allting som har med skolan att göra. Jag har varit med om en massa spännande och kul saker. Åkt pulka, ätit gott, varit på bio, lekt med älsklingen, varit med min bästis, varit med andra kompisar, bakat, varit ute i solen och snön, åkt in ett antal gånger till stan, fått en ny dator, köpt en kappa, flummat med vänner på datorn.. som sagt, mycket bra har hänt och det överväger det dåliga så svaret om mitt lov har varit bra får nu bli: JA!

    Jag kan inte rå för att jag redan längtar till nästa lov, för det gör jag faktiskt. På sportlovet ska jag nämligen åka till Åre på skidläger med några vänner! :D Jag var med förra året, då åkte vi till Idre vilket är betydligt närmare men det var mest lite yngre barn och inte så många som var med. Det kommer att bli jobbigt med resan, + att det är hiskeligt dyrt men det är det värt! I år kommer en massa roliga människor med och det kommer at bli proppfullt i budden. Jag längtar verkligen. Älskar att åka skidor, slalom. Man får ju nästan en kick av det HAHA XD

    Hur som helt så.. sluta drömma Hanna! Nu är det skoldags som gäller. Dags att bli frisk och kry. Dags att lida.. nej inte tänka sådär! SKolan är bra, skolan utbildar dig, skolan har vänner, skolan är rol...skolan suger! Så är det bara tyvärr tyvärr. Men den har blivit bra mycket bättre den senaste terminen, jag har bra vänner och har faktiskt kul i skolan =) Så jag ska inte klaga. Linjen är svår, lång, krävande och tråkig men det får jag stå ut med. Bara halva tiden kvar nu ändå. Men en sak som är bra med skolan är rutiner. Man kommer in i de rytmiska dagsritualerna igen och jag tycker att det är ganska skönt faktiskt. Man får liksom ordning på saker och ting och kan hålla reda på livet. Man kommer åtminstone ihåg vilken veckodag det är XD Haha.

    Dessutom så kommer jag bara att gå i skolan 4dagar i veckan nu! HAde nämligen bara en lektion på fredagarna förra terminen men nu är den kursen avslutad och jag har ingen mer kurs på fredagarna. Fatta vad skönt det är! Det kommer att göra så himla mycket för mig. Kommer att bli väldigt mycket mindre stressad och allt kommer bli bättre.

    Oj, det blev ett långt inlägg det här. Inte så intressant kanske men fingrarna kan inte stanna så jag låter dem bara spinna på över tangentbordet, detta har jag dock inte tvättat som jag gjorde med mammas XD Men nu ska jag ändå ta och säga farväl för nu kommer min pojkvän hit =)
    Ha det bra.



    IDRE IN MY HEART<3

    Gillar ni att åka slalom? :) Eller skidor? ^^

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Claudia

    haha jodå, alla kan ha bara ben :D

    2010-01-11 @ 16:08:56
    URL: http://claudiias.blogg.se/
    Postat av: Emma

    måste bara säga att din header var grymt snygg :) !!

    2010-01-11 @ 16:47:49
    URL: http://emzaans.blogg.se/
    Postat av: Jossan

    Har varit ett mkt trevligt lov ^^ Längtar också till nästa!! <3 Kommer bli årets höjdpunkt xD Btw fanns de INGEN normalare bild på mig?? -.-

    2010-01-11 @ 17:02:51
    Postat av: Anonym

    men härligt!:) tack så mycket!

    ja men att det är

    2010-01-11 @ 17:38:25
    URL: http://rebeckahahn.blogg.se/
    Postat av: Else-Linn

    Då tycker jag att du ska skaffa ett, det är verkligen kul att träna :)



    Jag älskar slalom, men då åker jag gärna blades så man kan hoppa och så :)



    Följas via bloglovin? :)

    2010-01-11 @ 21:56:24
    URL: http://elselinn.blogg.se/
    Postat av: Justine

    sött blogg! ha det så bra:) kramis:)

    2010-01-11 @ 23:07:07
    URL: http://justiner.blogg.se/
    Postat av: Fredrik

    Vadå sista lovdagen? du är ju hemma och sjuk ;) Haha. Vi kommer ha musik denna termin Haha GO FOR IT :D

    2010-01-12 @ 12:55:41
    Postat av: nathalie

    va snällt av honom ! haha jasså, ja men det är ju verkligen "plötsligt händer det" :) börjar du friskna till ?

    2010-01-12 @ 16:16:52
    URL: http://nathalieolssons.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback