• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Morgonpromenad

    Datum: 2010-07-09 Tid:00:33:06 Publicerat i: Träning & Hälsa
    Jag och min syster är nog lite knäppa trots allt. Igår fick jag nämligen ideén att vi skulle gå upp klockan 6 på morgonen, gå en promenad och sedan gå och lägga oss igen. Syrran var genast med på noterna och så blev det. Klockan 6 ringde klockan och jag kan ju säga att det var riktigt svårt att motstå lusten att bara slänga den i väggen, vända sig om och somna igen, men jag samlade min styrka och likt en zoombie släpade jag med min syster på promenad. Det var till och med svårt att få med sig hunden ut! Hon har nämligen anpassat sig efter sin familj och är nu lika morgontrött som vi. Men ut kom vi och under promenaden piggnade vi till.

    Det är helt underbart att promenera på morgonen, tro det eller ej. Det finns en slags ro och fridfullhet i luften som försvinner framåt dagen. Tänk vad mycket man missar genom att sova! Det är ju nästan sorgligt.. Jag ska försöka ta vara lite mer på dagens tidiga timmar även om jag råkar vara en otroligt morgontrött människa. Bara man lyckas släpa sig ut så är man ganska glad att man tog sig upp.

    När jag gått och lagt mig så vaknade jag inte förrän klockan 12 (A) Eh, oops. Det var till och med en viss person som försökte sms-väcka mig, men se nej det gick inte XD Så där sov jag bort den härliga morgonen (och förmiddagen). Resten av dagen tog jag dock tillvara på genom att cykla hem till bästisen där vi drack kaffe och åt lite ost-glass x'3 Men vi låg inte på latsidan hela dagen utan vid halv fem åkte vi hem till mina småkusiner, Lukas och Philip, som vi tog med till lekparken. Där lekte vi och hade det skojigt ett bra tag. Tillsist drog vi hem till Jossan igen, beställde kebab från Gallerian (som får 0 i betyg: innehöll hårstrån, ingen sallad, fettklumpar av hackad kebab, pommes frites som antagligen var gamla och påvärmda så de var alldeles mjuka och så MAKARONER bland Jossans kebab!!! IG i betyg!!) Men filmen vi såg medan vi åt var ganska bra och vi hade micket kul :)

    Och så var dagen slut efter lite jordgubbar och ett par Grey´s Anatomy-avsnitt.

    Har badat otroligt mycket i Stenviken i sommar (som vanligt) Är nog min absoluta favoritplats i Finspång.

    Obs! Gamla bilder.
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Annika

    Hahaha strongt av dig att pallra dig ur sängen :)

    2010-07-10 @ 13:26:04
    URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
    Postat av: dusko.s

    Exakt. Jag försvinner förmodligen några veckor, men får jag syn på ett internetcafé & möjligtvis bär runt på en usb, så kanske jag gör ett litet stopp trots allt. :) Vad hittar du på i sommar då?

    2010-07-10 @ 14:31:10
    URL: http://duskoo.blogg.se/
    Postat av: Jossan

    Hahah ja usch xD IG är det högsta de får! Men de var en oerhört trevlig dag iaf :D

    2010-07-10 @ 15:44:33
    Postat av: MYMiC

    Åh, älskar morronprommisar!

    2010-07-10 @ 19:18:16
    URL: http://mymic.blogg.se/
    Postat av: Leia

    härliga bilder!

    2010-07-11 @ 10:04:08
    URL: http://novembervind.blogg.se/
    Postat av: Josefin Steén

    Härligt Hanna vilken fin blogg!

    Hittade den via din mormor på facebook.

    Hoppas du kommer ihåg mig, Lina har oxå en fin blogg som heter www.linasteen.blogg.se.

    Hoppas din sommar blir underbar!!!

    Kram Josefin ( din mammas syssling)

    2010-07-11 @ 23:20:01




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback