• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • SOMMARLOV!

    Datum: 2010-06-13 Tid:18:49:44 Publicerat i: Hannas Vardagsgnabbel
    SOMMARLOV!

    Äntligen är tiden som vi alla väntat på här! Har haft så otroligt fullt upp att jag inte hunnit med bloggen eller datorn på över en vecka typ. Haha, mycket spännande som händer dessa tider :) Jag har haft världens svåraste fysikprov som jag bara HOPPAS att jag klarade G på.. får veta efter sommarlovet. Men nu är det glömt. Har dessutom sjungit på skolavslutningen. Båda vi som sjöng hade världens halsproblem, jag hade varit sjuk typ hela veckan, så ingen kommentar om hur det gick. Jag har dessutom övat en massa inför det och varit med kompisar.

    I torsdags så var jag på skolfesten. Innan dess så hade jag sett min kusin springa ut och varit på hennes student-fest (som var hos oss). Mycket roligt och jag fick leka med kusinbarnet som tydligen älskar mig. Så himla söt. Sedan ville då Jossan och jag gå på skolfesten. Vi har aldrig varit på någon skolfest förut men ville iaf se vad det var och så. Jossan kom över, lockade mitt hår och när vi dragit på oss våra ursnygga outfits så drog vi ner på centrum. Där träffade vi många bekanta och jag och Jossan dansade loss hela kvällen. Riktigt kul måste jag säga! Men en lång, antagligen full tjej, snubblade och trampade på min fot så nu är den superblå. Vi trodde nästan att jag brutit tåbenet men det gick nog okej ändå. Så sjukan hoppade vi över. Jag dansade ju på hela kvällen ändå, idag är den dock inte så vacker ^^

    Idag har jag ridit hos min lillasyster kompis Linnea på hästen Levi, en superfin korsning. Det gick bra även om den skulle ridas helt annorlunda än ridhästarna. Måste nog rida några gånger innan jag helt förstår hur hästen fungerar men de tyckte tydligen att det gick bra så jag är nöjd. Verkligen härligt att få rida igen. Det verkar lösa sig det där med att hitta en häst att rida någonstans. Både Kåre och Linnea säger att jag kan komma till dem. *happy face* Innan jag var hos Linnea så bestämde sig syrra och jag för att vi ska bli hälsomsamma och sätta igång med jogging och träning nu igen. Det behövs verkligen efter en hel termin då man bara varit sjuk, så det blev att åka ner itll hopptornet och jogga/promenera en bit på grusvägen dä. Riktigt mysigt faktiskt! Nästa gång tar vi med oss kameran.

    I morgon ska jag börja sommarjobba på Ålderdomshemmet Storängsgården. Det är spännande, lite jobbigt, men kul och bra att få tjäna pengar nu till sommaren. Kanske kan köpa mig något fint med dem (A) Är lite nervös faktiskt. Har visserligen praktiserat där tidigare och då fick jag en jättetråkig handledare som inte ens prata med mig så jag hoppas att det blir roligare dne här gången. Dessutom kan gamlingarna vara rätt hårda om man inte gör som de vill eller som de brukar, hoppas det går bra. Har i alla fall fixat en cykel så att jag kan ta mig dit varje dag nu i tre veckor.

    Det får vara denna dags uppdatering. Nu fick ni ju iaf veta  i stora drag vad som hänt i det Lilla Kakmonstrets liv den senaste tiden. Nu ska jag äta och mysa =D

    Sött foto av min syster :) www.mharya.blogg.se

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback