• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Äldreboende & poolerna i Himmelstalund

    Datum: 2010-06-17 Tid:19:58:00 Publicerat i: Foto/Fotobomber

    Idag har jag fått slita en del på jobbet och när man redan har ont i magen å ryggen så blir man väldigt fort trött. Men hade faktiskt ganska kul ändå, fick läsa för en äldre, gå på promenader och lite annat. Ganska mysigt. Har dessutom beställt tid för massagestolen i morgon vilket kommer bli asnice ^^ En hel halvtimmes rast att slappa i massagstolen, kommer bli så pigg och kry så.

    Att jobba på Äldreboenden är verkligen ett givande jobb. De blir glada över minsta lilla uppmärksamhet och man blir verkligen varm i hjärtat av att se hur de skiner upp när man kommer och pratar med dem. Jag tycker dock att de får alldeles för lite stimulans.. vissa bara är där för att liksom "Jobba", inte för att bry sig om de gamla så mycket. Det är verkligen synd för de gamla har så mycket att ge och förtjänar verkligen att ha det kul. De ska inte behöva sitta hela dagarna. Jag vill skänka ett stort tack till alla de fina anställda som verkligen bryr sig om de boende, de är verkligen guldvärda. Ni som tror att det är tråkigt att arbeta på äldreboenden borde verkligen prova på det! En mycket bra erfarenhet enligt mig.

    Halv två så kom iaf min bror, mamma och Natha för att hämta mig och så gav vi oss av till Himmelstalunds-poolerna där vi solade, fikade och badade hela eftermiddagen. Poolerna är jättevarma och solen sken för kung och fosterland. Jag älskar att bada så det blev ett litet svalkande dopp och mycket solning. Jag är en sån där person som hellre ligger i vattnet och plaskar än steks under solen i timmar. Men nu hoppas jag att jag fått lite färg ändå.

    Det får räcka för nu. Slänger in några bilder jag tog i förbifarten ner till mormor. Håll till godo.

     

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: PsychoBlonde

    aa okeej =) får du bra betalt då? har också funderat på att jobba extra lite med sånt.

    2010-06-17 @ 21:07:11
    URL: http://psychoblondie.blogg.se/
    Postat av: SARAH - You can't fix stupid

    sv: haha okej, vad skönt då :D

    2010-06-17 @ 21:31:30
    URL: http://stpid.blogg.se/
    Postat av: Katrin

    sv; Haha ja man vet ju aldrig=D vore inte fel!:)

    jag jobbar på sommarläger och som telefonintervjuare;D ska du sommarjobba?:)

    2010-06-19 @ 18:27:06
    URL: http://kattty.blogg.se/
    Postat av: Frida l fplanting

    Fina bilder :D Jag trivs också bättre i vattnet, varför svettas i solen när man kan bada i vattnet? haha ;)



    Jag har utmanat dig på min blogg, ta en titt! :D

    2010-06-24 @ 17:38:55
    URL: http://fplanting.blogg.se/
    Postat av: Therese Gustafsson

    sv: här är det jätte bra :) hur är det själv? XOXO

    2010-07-01 @ 14:03:05
    URL: http://gustafsson.blogg.se/
    Postat av: Katrin

    sv; Ja åtminstone på intervjubolaget men det gör inget att lönen är mindre på lägerjobbet för det är så roligt ändå haha=D

    okej, har det varit roligt??:)

    2010-07-01 @ 14:22:08
    URL: http://kattty.blogg.se/
    Postat av: Johanna

    Ah vad skoj att du jobbar/jobbat inom äldreomsorgen.

    Jag jobbar inom hemtjänsten så det är ungefär samma ju :) Gamla är skoj ^^

    2010-07-01 @ 15:13:20
    URL: http://hejsari.webblogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback