• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • JAG HATAR PRICKAR!

    Datum: 2010-03-06 Tid:18:22:50 Publicerat i: Hannas Vardagsgnabbel
    Jajjamen idag var jag väldigt nära att få ett nervös sammanbrott alltså.. Nu när jag äntligen börjat gå mot bättre tider och tillfriskning så finner jag mina händer fulla av röda prickar! ÄVen handflatorna, hela fötterna, tungspetsen och lite var stans på kroppen hittar jag prickar och mamma misstänker att det kan vara Scharlakansfeber då de ger sådana prickar. Mamma ringer för att kolla med en läkare om hur vi borde göra och de föreslår att jag ska åka ner för att kolla upp det. Jag äter ju redan penicillin men kanske skulle jag behöva en annan sort om det nu skulle vara Scharlakansfeber. Fast det vi tycker är lite underligt är att prickarna kommer då jag redan  varit sjuk i över en vecka, hade det varit Scharlakansfeber så skulle de kommit tidigare, vi misstänker i stället att det är virusprickar som man kan få.

    Sagt och gjort så åker vi ner till akuten och blir undersökt. Det visar sig sedan vara en allergisk reaktion mot min penicillin som tydligen va så stark och ovanlig att man inte ens brukar ge ut den! xD HAha. SNacka om att jag måste ha varit rejält sjuk om de gav ut så stark penicillin. Tydligen så ska prickarna försvinna inom de närmaste dagarna eftersom sista tabletten av pencillinet ska tas idag =) Om jag skulle ha ätit den längre så hade jag antagligen fått byta. Hoppas bara att det inte hinner bli värre.

    Har haft en sån himla otur den senaste tiden så det är inte sent xD Men nu hoppas jag bara att allt bli bättre. IDag kommer Victor som ska baka chokladkola-paj och se på Melodifestivalen med mig. Det blir nog kul. :) Nu ska jag hjälpa syrran att bli fin inför ett födelsedagskalas! :)
    BYE!


    fixade till VIctor (A)
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Karolina

    Skönt att det blir bättre iaf :) Inget speciellt, städat och kollat på tv, själv? :D

    2010-03-06 @ 18:52:08
    URL: http://karolinarautio.blogg.se/
    Postat av: malin :)

    men joo

    2010-03-06 @ 19:14:53
    URL: http://kristinehamnmalin.blogg.se/
    Postat av: amanda - häst & foto

    Sv: Härligt :)

    Haha, eller hur ;b

    2010-03-06 @ 20:14:07
    URL: http://amandalinnnea.blogg.se/
    Postat av: Annika

    Gud va tråkigt. Hoppas det går över fort!

    2010-03-07 @ 00:37:04
    URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback