• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Åre-resan =)

    Datum: 2010-03-01 Tid:13:54:09 Publicerat i: Foto/Fotobomber
    I am home again! ^^ Efter en hel veckas skidläger. Sanningen är att jag kom hem i fredags men.. det stora MEN:et kommer nu, jag är sjuk! OMG! VAd ovanligt tänker ni, men nu är jag faktiskt riktigt sjuk. Jag hade sett fram emot den här Åre-resan hur länge som helst och så blir jag så sjuk att jag måste åka till sjukhuset! Det är definitivt inte kul alls.

    Resan började bra. Klockan fem på lördagsmorgonen satte man sig på bussen med sin bästa vän bredvid sig och drog iväg upp mot fjällmarkerna. Det var en lång bussresa på 12h så man hade förberett mycket matsäck att proppa i sig allt eftersom. Resan gick dock bättre än jag hade väntat mig och vid klockan 6 så var vi framme vid Sällsjögården där vi skulle bo. Det var ett jättefint ställe med små "hus" med ca 6-7 rum i varje. Jag hamnade i ett rum med Sandra, Jossan, Linnéa och Carro. :) Mycket nöjd blev jag över rumindelningen. VAd ska jag säga mer, ni får se bilder.

    Vi hade en skojig samling på kvällen där vi lekte lekar osv. VI var ca 90personer som bodde på lägret, norrköpingsborna bodde också på samma ställe så vi hade slagit ihop alla samlingar vilket jag tyckte var mycket positivt. Himla bra ledare och superbra samlingar på kvällarna med mycket lovsång, flum, lek och bra talare. På söndagen så skulle vi alltså åka skidor och gav oss iväg till ett lite mindre skidområde eftersom själva Åre-systemet var stängt på grund av kyla och blåst. Men vi åkte minsann iväg och det blev en mycket trevlig skiddag. VI gjorde dock en tabbe att åka så långt upp som man bara kunde vilket resulterade i att det bara fanns röda backar att åka ner i, jippie. VI hade velat börja lite lätt med typ en blå backe eller något men vi fick minsann börja på de röda, vi var nästintill halvdöda när vi kom ner. Det var väldigt isigt.

    Det blev ändå en bra dag och likaså söndagen gick helt okej. Det var då vi åkte nästan hela vägen upp till toppen och jag är jättesur att jag inte tog mer foton för det var så otroligt vackert!! Jag blev dessutom attackerad av en ankarlift som inte ville släppa taget om mig när jag skulle hoppa av, mer säger jag inte xD Men ni goda vän Sandra fick bli min ankar-lift-tränare efter det ^^Blev inte alls så mycket foton från skidresorna som jag hade velat, kan ju bero på att jag blev sjuk. Det var på söndagen som jag började känna mig sjuk. Höll på att svimma när vi åkte skidor och på kvällen så skakade jag så våldsamt att Jossan trodde jag skämta xD Men det var ju iskallt. Jaoo. Sedan har jag nog inte så mycket mer att berätta. Fick asont i halsen, huvudet och kroppen, vilket bara förvärrades under veckan. På onsdagen fick jag dessutom världens värk i öronen. Då fick jag säga till och dagen därpå var det bara att åka in till läkaren med ett öra där det värkt hål på trumhinnan av öroninflammationen. Öroninflammation, huvudvärk, ont i kroppen, HALSONT (kunde inte ens dricka!), frysa, snorig... inte det man längtar efter på ett skidläger. Inte alls roligt vill jag lova. Jag blev/ÄR helt döv typ på det örat ännu. Men jag fick extra stark penicillin så jag ska nog piggna till.

    Jag åkte iaf skidor varje dag utom på torsdagen, då jag var hos doktorn., och det var jätteroligt. som sagt så är det mycket synd att jag blev sjuk för jag gick miste om så mycket roligt. Hade verkligen sett fram emot och längtat tilll det här lägret. Det skulle ju bli så kul, jag skulle ju vara så glad.. SUCK. Men det blir minsann aldrig som jag tänkt mig.

    Sammanfattning: Ett mycket bra skidläger med trevliga människor, fina skidbackar, bra samlingar och trevligt sällskap (speciellt Jossan, Aleksandar, Linnéa, Sandra och Carro (som var med på ett hörn), vi bildade liksom ett litet gäng xD), med roliga Bonka-bäver-turneringar men synd att jag var sjuk.
    Nu slänger jag upp lite bilder istället!

    Inga bilder är tillfixade och de flesta är väldigt fula. Men jag var inte så seriös när jag fotade i år och hade tänkt ta en massa fina senare men så blev jag ju sjuk. Så ni får helt enkelt stå ut med att de är så fula!


    Matsäck ^^ Haha xD Det ser inte gott ut!


    VI stannade på Sibylla xD



    Öhm, ja XD Här skulle jag och Jossan få plats med fötterna också XD Inte lätt!



    Fotade mycket genom fönstret men de blev inte så bra >.<


    Genom bussrutan..




    Framme i stugan XD Sandra och Carro ( i vårt rum)



    Jossan och Linnéa X)



    Aleksandar, Sandra och Carro i vårt rum ^^


    Ännu en bild på vårt rum. Vet att det är stökigt.


    första skid-dagen =)



    Aleksandar och Sandra ^^




    Aleksandar och Sandra ^^




    På tisdagen så åkte vi till Badhuset :D


    Måste ha varit det fräschaste badhus jag någonsin varit i! :D



    Sedan skulle vi åka till isforsarna , det här fina huset såg jag på vägen! :D





    JOssan, Sandra och Linnéa =)



    Ungdomsledaren ANdreas är ordentligt påbylsad, medan Joanna går i kjol? xD



    Jag och Sandra =)


    Folk hoppade och dansade omkring för att hålla värmen! x)




    Is-forsarna.




    Jossan gjorde några vurpor xD Vurpa ett!





    Jag med is i håret ^__^








    ANdra vurpan ^^



















    Tredje vurpan xD


    Foolk :D Det fanns en iglo där också ^^




    Den här killen, ALexander, skulle slicka på isblocket xD Fråga inte varför, för jag har inget svar x'3






    Det var såå fint!! ;D


    Ignorera pinnen eller va sjutton det är! xD HAHA


    Lite bilder från Sällsjögården :D


    STugan till höger bodde jag i :)






    Den här hemska trappen fick man ta sig ner för varje dag flera gånger om dagen för att komma till husen. Asbrant! xD



    VÅrt hus =)


    Jag sov på underslafen x)


    HAHAH xD Förlåt Sandra, jag va bara tvungen!! ^^



    Ehhe? xD Vaddå FJORTTIIISS ^^<3 JOssan muppar sig


    Jossan, Sandra och Joanna.


    Joanna och Aleksandar + den hemska ankarliften >.<


    Jossan :D




    Dumma pinnarna förstör bilden ;P



    I LOVE<3




    ALeksandar och Joanna ^^



    Sandra




    Aleksandar


    JOssan


    HEMSKT ISIG backe vi fick ta oss ner för x) USCH!








    Värmestugan =)












    JOssan va hemma med mig på torsdagen, följde med till sjukan. TAck<3



    Vi bunkrade upp med en massa godsaker och medicin och såg på tv :)




    Sedan åkte vi hem å det blev inga fler foton förutom på de underbara kakorna jag köpte som färdkost (A) :) Vet att inte det är så fina bilder men nu vet ni ju af lite vad som hänt med mig på sportlovet xD

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Henrik Olsson

    Jo, tack :) Det är bara fint med mig :)

    2010-03-01 @ 17:05:45
    URL: http://www.henrikolsson.eu
    Postat av: sandra

    Jag borde stämma dig Hanna för den där bilden :)......

    2010-03-01 @ 18:57:40
    Postat av: Jossan

    Mkt fina bilder :D HAHA älskar bilden på Sandra x'D De va mkt roligt förutom att du blev sjuk<3 Hoppas du kryar på dig snabbt! :)

    2010-03-01 @ 19:00:55
    Postat av: Madelene

    Hittills kan ja inte klaga, har lov den här veckan så de är fint :) hihi själv då ?

    2010-03-01 @ 20:04:26
    URL: http://madeleneholmstromb.blogg.se/
    Postat av: M

    Uschdå! Hoppas du mår bättre snart!

    2010-03-02 @ 08:53:51
    URL: http://conler.blogg.se/
    Postat av: hanna

    jadå det har varit bra :)

    2010-03-02 @ 11:19:03
    URL: http://hannaslycka.blogg.se/
    Postat av: Frida

    Njae har ju inte lov längre så ;P

    Sjdå? :)

    2010-03-02 @ 13:19:57
    URL: http://snelponyhest.blogg.se/
    Postat av: Annika

    Typiskt att man blir sjuk när man minst vill bli det!

    Härligt med massor av bilder :)

    2010-03-02 @ 14:22:40
    URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
    Postat av: Leonard- frågestund

    Jo det hade jag! Ser att du haft det bra med :D



    Ställ gärna någon fråga i frågestunden om det är något du vill veta! :D Trevlig kväll! :)

    2010-03-02 @ 16:25:32
    URL: http://trierer.blogg.se/
    Postat av: Anni

    sv: tack

    vad många fina bilder!

    2010-03-02 @ 18:31:49
    URL: http://annizplace.blogg.se/
    Postat av: emma

    oj va många fina bilder! jag skulle aldrig orka skriva så långt inlägg :D

    2010-03-03 @ 06:35:39
    URL: http://shlemma.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback