• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Slutspurten på Höstlovet

    Datum: 2010-11-09 Tid:00:25:21 Publicerat i: Familj & Vänner

    Har haft en underbar helg :) Det började med att Simon kom hit <3 Vi var, som tidigare nämnt, nedbjudna på mat hos mormor så vi drog ner dit direkt. När vi ätit ytterst god mat så var det dags att gå hem igen och där väntade mina små muppvänner: Sanni, Sandra, Jossan och Fredrik. De hade en lite skojig ide om att klä ut sig eftersom det varit Halloween så de var verkligen ursnygga när de kom. Jag och Simon hann dock inte riktigt med utklädningsbiten, vilket jag inte direkt sörjde över (A)


    Vår lilla fest bestod väl egentligen mest av film och en massa fnitter från de tre små damernas. Vet inte riktigt vad det var mer er men ni verkade ha riktigt kul iaf. ^^ Blev en helfestlig kväll. När de gått hem satt jag å Simon uppe ett tag till. Men när klockan började närma sig tre (eller va det fyra kanske? :o) blev det dags å sova tyckte vi ;)

     

    I lördags tog vi sovmorgon, trötta som vi båda var, och steg inte upp förrän vid ca 11. (Välförtjänt sovmorgon tycker jag!) Då blev det frukost innan vi gjorde oss i ordning för att åka till Viberga. Jag menar, inte kan väl Simon få åka hem utan att få se Finspångs ÄLSKADE Viberga!? Hur som helst, där gick vi omkring ett tag, kollade på allt och inget. Sedan satte vi oss för att fika på Vibergas egna lilla fik. Wienerbröd med kaffe - det är grejor det! (Y) Vi, eller rättare sagt Simon som tydligen ska bjuda på allt hela tiden >.< ;), köpte lite pepsi och popcorn som vi skulle ha när vi såg Hipphipp senare. Jag är ju lite sådär efter som inte sett Hipphipp, så nu tyckte Simon att det var dags. Det ägnade vi oss alltså åt ett tag innan det blev mat och därefter lite gitarrspel och låtlyssnande innan vi åkade till kyrkogården. På allahelgona-afton är det ju nämligen så otroligt fint där. Levande ljus överallt i höstmörkret. Vi tände ljus för min morfar. Det var så fint<3 Saknar honom hemskt mycket.

     

    Blev en liten promenad på kyrkogården. Det måste vara enda gången på hela året som jag verkligen tycker om kyrkogården. Det är inte läskigt, inte sorgligt och inte konstigt att gå där. Bara mysigt och fridfullt. Ställer man sig dessutom längst upp på backen bredvid kyrkan och blickar neråt så ser man ett hav av varma ljus som sprider ett behagligt sken över marken. Ett sken som tycks värma fastän höstkylan får benen att skaka av köld. Mamma hade rätt i att man behövde mycket kläder. Jag lyssnade inte så bra. Tur att Simon var liiiite varm iaf ;)

     

    Innan Simon skulle åka hem, han var nämligen tvungen att göra det på lördagen eftersom han skulle spela i kyrkan på söndag morgon, så satte vi oss i soffan och såg en film. Lite popcorn blev det och det var så mysigt så<3 Just det ja, innan dess så blev det ju strömavbrott och verkligen BECKSVART i hela kvarteret! Men med lite tända ljus, en brasa och en Simon bredvid sig gjorde det inget alls. Vi spelade spel på hans mobil och jag höll just på att vinna (eller hur Simon? ;) på Packa-åsnan-spelet då ljuset kom tillbaka och vi stack iväg för att se på film. Filmen var tummen-upp, men grym ^^ När den var slut så var Simon tvungen att åka hem. Så efter att ha stått ute i kylan ett bra tag och sagt adjööö så vinkade jag hejdå efter bilen och hoppades Simon skulle orka med de 26milen hem till Bredaryd. Han fick minsann lova att ringa när han kom hem och han höll vad han lovade. Dock så låg ju jag och sov så minns inte riktigt vad jag sa. ^^ Men Hur som helst så kom han hem oskadd om än en aning trött iaf. Så var lördagen slut.

     

    Söndag. Skriver kort. Skulle sjunga i kyrkan. Vaknade med halsont. Gick dit ändå. Sjöng. Man drog på mickarna för högt. Men det gick bra. Är ganska nöjd. Fredrik var också med. Det var kul. Efteråt blev det fika. Sen åkte jag hem. Blev sjukare. Mera sjuk. Meraaaa sjuk. La mig och sov. Åt mat. Mer sjuk. La mig och sov. Simon väckte mig via mobilen. Springer upp till datan. Simon och jag snackar på skype resten av kvällen.

     

    Idag var jag ännu sjukare när jag vaknade så har inte gjort så mycket mer än att slappa och se på tv. Skrev lite på en svenska-uppgift i alla fall, och det känns skönt att vara så gott som färdig. Så mycket mer finns det inte att säga om den här dagen. Är rädd att jag håller på att få öroninflammation, för det gör rätt ont. Så om det inte är bra i morgon kanske det måste kollas upp - vilket jag INTE vill. Men det är sånt som märks. En dag i taget. Har ju planerat att bli frisk så nu hoppas jag verkligen att jag blir det i morgon. Nu ska jag ta och sova, vila upp mig. Så godnatt på er, håll till godo med lite underbart vackra bilder från helgen.

     

    Isbjörnen Sandra och Geishan Jossan.

    Jag å Simon busade lite när strömmen gick xD

    Jossan å Batman(?)-Sanni ;D


    Batman, Isbjörnen och Geishan

    Jag ser HEMSKT glad ut, jag vet xD Men Fredrik överrumplade mig med kameran!

    Fransmannen Fredrik^^

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Louise- en blogg om det mesta!

    krya på dig !

    med mig är de bra :)

    2010-11-09 @ 01:02:01
    URL: http://louiseelinore.blogg.se/
    Postat av: isabel

    sv; gud ja, den är härlig! :)

    2010-11-09 @ 07:10:53
    URL: http://heybellis.blogg.se/
    Postat av: Laila

    fina kort =)

    2010-11-09 @ 09:12:40
    URL: http://lailaaziz.blogg.se/
    Postat av: Kimmie.

    Sv: Tack! :)

    Snygg header förresten, vad är den gjord i? :)

    2010-11-09 @ 09:48:19
    URL: http://justkim.blogg.se/
    Postat av: Crazyshit





    Vill du bli veckans blogg eller få fler läsare? Jag har runt 4 000 unika läsare varje dag. Missa inte att anmäla dig till veckans blogg så kanske det är du som vinner :)

    2010-11-09 @ 09:51:40
    URL: http://bellezzaish.blogg.se/
    Postat av: Sofia

    gör det! :D det är skitsnyggt :D

    2010-11-09 @ 10:03:11
    URL: http://fiiiyah.blogg.se/
    Postat av: louise

    sv: jo med mig är de bara bra , själv?:)

    2010-11-09 @ 15:18:47
    URL: http://vmoslouiise.blogg.se/
    Postat av: iingetnaamn

    svar ;

    ja eller hur, och det gör ju inte lite ont heller..

    blääää.

    2010-11-09 @ 15:24:49
    URL: http://iingetnaamn.blogg.se/
    Postat av: Micha

    haha jaah det blir nog underbart =)

    2010-11-09 @ 15:33:36
    URL: http://ladydior.blogg.se/
    Postat av: Julia

    Sv: Tack så jättemycket! :D

    2010-11-09 @ 17:47:18
    URL: http://berglundjulia.blogg.se/
    Postat av: Marcus Å

    Idag blir det möte och träning. Hur mår du idag då? Frisk? :)

    2010-11-10 @ 08:30:33
    URL: http://slipsens.se
    Postat av: sandra

    hahahaha vad söta vi e ;D

    2010-11-15 @ 10:49:25
    URL: http://whatwouldlenado.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback