• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Varberg - Ullared

    Datum: 2010-10-11 Tid:02:26:34 Publicerat i: Foto/Fotobomber

    Nu känner jag mig lite dum här som bara stack iväg hela helgen utan att tala om det för er! Men nu är det så att jag faktiskt inte riktigt hann. I torsdags blev jag nämnligen bortbjuden på bio och kom hem väldigt sent. Vi såg filmen "Lyckan, kärleken och Meningen med livet" med Julia Roberts och jag måste säga att den var mycket mysigt. Dock lite för lång tycker jag. Blev en skön studiedag.

     

    Fredagen -dagen då vi skulle åka- gick jag till skolan för att hinna vara med på hästprofil och idrott. Vi longerade shetlandsponnyerna vilket var himla roligt! Min shettis skötte sig faktiskt väldigt bra! *stolt* Efter hästprofilen så blev det idrott där läraren hade bestämt sig för att köra ett Killer-pass med hopprep och spinning. Ni förstår inte hur himla jobbigt det var! Men också ganska roligt om jag ska vara ärlig. Benen vek sig nästan när jag blev hämtad av mamma efteråt.

     

    Sedan var det då dags att packa i ilfart eftersom jag inte hunnit med det dagen innan. Kändes som om jag glömde hälften av det jag borde haft med mig och bloggen hann jag inte ens ägna en tanke åt. Men iväg kom vi och väl framme i Varberg finner vi världens mysigaste stuga. Fast jag skulle nog hellre kalla det strandhus, toppmodernt och nybyggt sedan April. Blev väldigt förvånat och glatt överraskad eftersom det var så himla fräscht och fint. Kände mig genast hemmastadd och det blev en perfekt tillvaro för helgen. Vi gjorde inte så mycket mer än att packa in alla våra grejor och äta frukost den dagen. Förutom att se på Idol förstås.

     

    På lördagen var det dags för Ullared och storshopping! Började bra. >.< eller inte.. Kön var mils-lång och det var iskallt ute. Blev inte direkt bättre av att jag verkligen kände av det där idrottspasset från dagen innan. Kunde knappt gå. Men efter ca 1h kom vi iaf in i värmen och shoppingen kunde börja. Men då var det istället så mycket folk att det var helt omöjligt att ta sig fram. Drabbades av panik flera gånger xD Men vi lyckades iaf fylla en stor varukorg med billigheter och vi var alla nöjda när vi drog oss mot kassorna. Det var bara det att vi fick köa i en hel timme till för att få betala varorna! Snacka om att bli galna och utmattade! Resten av lördagen tillbringade vi i stugan med god mat, tv, nattpromenad och stjärn-tittning. <3

     

    Söndag städade vi och åkte bil. Blev dock en paus i Bredaryd där jag träffade Simon medan de andra var inne och handlade på "Smålänningen" :) Vi fikade, pratade och så fick jag en rundtur i hans hus och kika in på brandstationen där han har jobbar. Väldigt väldigt trevligt! Efter det var vi tvungna att dra vidare så efter en hejdå-kram så åkte min familj och jag iväg till MAX där jag tog en Maxbox (fick ingen leksak!!! :( elakt) innan vi åkte raka vägen hem till lilla Finspång. En superkul och spännande helg!

     

    Kolla på fotona så får ni veta lite mer =D

     

    Låter bilden tala för sig själv..


    Här ser ni den coola "framtids-stugan" som vi bodde i! :D Superfin!


    Natha och Johannes rum.


    Blev självklart kaffe som pappa kokade i det fina köket x'3

    Min säng till höger och Marias till vänster x)

    Så himla fint vid solnedgången..

    Nellie och Maria på solnedgångspromenad.


    Solnedgång 1


    Solnedgång 2 (samma motiv som ovan fast med en annan inställning. Vilken är finast?)

    Mamma och Nellie<3

    Stranden var otroligt fin. Vill åka dit under sommaren! :)


    Nellie tog ett bad och det var INTE kul att ta in henne i stugan sen vill jag lova!



    Det blev en hel del shopping i Ullared då (A)


    Ridjacka, ridtröja, ridvantar, ridspö, ridstrumpor, schampon/balsam, ansiktsmasker, underkläder, sminkborstar, peeling, lotion, svart linne, Lovikka-vantar, tights, pepsi, fika, fika, fika, deodorant, chips, present till Jossan, fika...

    Här är Marias shopping, ser dock ganska lite ut eftersom jag lagt alla badrumssaker så som schampo/balsam på min sida. :) De sakerna köpte vi egentligen ihop.

    Syrran och jag "lekte" lite när jag provade nya hästtröjan xD

    Min nya ridjacka (som kommer användas som vanlig jacka eftersom den är väldigt fin tycker jag ^^) och de nya lovikka-vantarna. Till vänster är nya ridtröjan ;)



    Marias och mitt rum! (det står-> Censur: Jossans present xD)

    Glad v.s sur ^^


    Min bästaste pappa och underbaraste Natha<3


    Johannes <3 Natha

    Snäckor är så vackra! :)

    Mamma och jag gör samma pose? =D

    Mycket häftigt mönster i sanden efter vågorna! :)

    Sött eller vad? Nellies tisse-tass

    Nathas fin/fula snäcka

    Bara jag som ser att den buktar UTÅT?

    Älskar stranden<3

    Natha :D


     

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: linda - EN GOTT&BLANDAT PÅSE

    Min helg har bara varit bra, din då? :)

    2010-10-11 @ 11:48:21
    URL: http://mylifeaslinda.blogg.se/
    Postat av: Andreas Andersson

    var ni med i programmet?

    2010-10-11 @ 11:56:37
    URL: http://anderssonz.blogg.se/
    Postat av: Andreas Andersson

    Vad har du gjort idag?

    2010-10-11 @ 11:56:53
    URL: http://anderssonz.blogg.se/
    Postat av: Anonym

    mysig blogg!

    2010-10-11 @ 12:43:16
    URL: http://jofuckinghanna.blogg.se/
    Postat av: Fridaa

    Sv: Heh, vasegoo. ^^

    2010-10-11 @ 14:28:31
    URL: http://byfridaa.blogg.se/
    Postat av: Emma

    vilka underbara bilder! :)



    SVAR: hehe, ja det där lät som en jävla otur. mitt hände ju ändå på en gång, förutom att jag fick åka in akut med ambulans några ggr pga infektioner.

    men när hände det då? :P

    2010-10-11 @ 14:39:15
    URL: http://emmasol.blogg.se/
    Postat av: Ella Schelin - bellida.blogg.se

    Tack sötnos :) allt bra ? <333

    2010-10-11 @ 15:30:17
    URL: http://bellida.blogg.se/
    Postat av: REBECKA BOKI ÖHLUND

    sv: Hah! Vi såg "pappa på burk" , rekomenderas!

    2010-10-11 @ 16:00:50
    URL: http://rebeccaohlund.blogg.se/
    Postat av: Mikohime

    SV: Jo det verkar luta mot den i mitten. Om det inte var så himla dyrt att beställa från Japan >.<

    2010-10-11 @ 16:25:43
    URL: http://mikohime.blogg.se/
    Postat av: Elin

    Tack för tipset!:) fina bilder:D

    2010-10-11 @ 17:16:03
    URL: http://coolasacucumber.blogg.se/
    Postat av: annica

    Jättefina bilder Hanna!

    2010-10-12 @ 14:38:15
    URL: http://annicasscrapblog.blogspot.com
    Postat av: Jossan

    Meeeen!! Nu är jag ju jättejättejättejätte nyfiken juu!!!! x'D

    2010-10-12 @ 17:00:26
    Postat av: Jennie

    Vilken härlig helg!!! Vill oxå dit!! ska brja tjata på killen! =P

    Vilka fina saker du köpt!!

    2010-10-13 @ 14:20:34
    URL: http://boobee.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback