• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Ännu ett kryss i almanackan

    Datum: 2010-09-15 Tid:23:27:03 Publicerat i: Dikter, Tankar & Funderingar
    Så har då ännu en dag avklarats och ännu ett kryss kan sättas i almanackan.
    Jag förstår inte, torsdag i morgon? STANNA! Jag hinner inte med i den här farten! :S Det var ju liksom söndag nyss? Nu är det snart helg igen. Blir nästan rädd. Tiden rinner ut..

    Idag gick jag, som tidigare nämnts, en power-walk med Jossan i det härliga vädret. Så när jag varit hemma och ätit så drog jag på mig tennisskorna, kopplade hunden och så tog vi en lång promenad i skogen. Hunden fick springa lös medan jag och Jossan diskuterade väldigt djupa frågor/kommentarer om kristendomen. Vi är båda kristna och har religion i skolan just nu och har märkt att det kommer upp sådana idiotiska och dumma frågor/påståenden från en massa människor. Så vi diskuterade dessa, svaren är egentligen ganska enkla på de flesta av dem. Hur kan Gud ha skapat jorden på 6 dagar? Varför har inte det fredsrike Gud utlovat skapats då Jesus kom? Varför gör inte Gud något åt all ondska/krig som finns nu i världen? Vilka kommer till himlen? Hur ser det ut i himlen? Kommer djur dit? Hur är man i himlen? Hur lång tid är en evighet?

    En massa frågor, mycket intressanta att diskutera. Och tror det är viktigt att diskutera dem också för den delen. Jossan å jag tänker rätt lika så vi va överens om svaren :)

    Om du inte skulle tro på Gud och han sedan finns, då har du förlorat allt. Men om du tror på Gud och han nu inte skulle finnas, då har du inte förlorat något, bara vunnit en oerhörd trygghet och kärlek livet ut.

    Det blev en väldigt härlig promenad :D Sådär jätte "power-walkig" kanske den inte blev men den blev iaf lång och eftersom den var i terräng kom vi överens om att vi gick ner ca 5kg var under den promenaden (A) Eller hur Jossan? I morgon ska jag till skolan som vanligt, sedan tydligen hjälpa mamma med nåt i trädgården och övningsköra med pappa. Slapp dag alltså. Får se vad som mer hittas på. I helgen siktar jag nämligen in mig på en SHOPPING-RUNDA med JOSSAN ;D <3<3<3



    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Linda

    Sv: Ja faktiskt. Jag tror de kommer komplettera varandra väldigt bra, så det kommer bli super :)

    2010-09-16 @ 00:48:16
    URL: http://olindao.blogg.se/
    Postat av: Lovisa

    Älskar din bloggdesign! :D

    2010-09-16 @ 01:43:32
    URL: http://lovisalindstrom.blogg.se/
    Postat av: June

    Sv: Tack så mycket :)

    2010-09-16 @ 13:38:44
    URL: http://junesabstracts.blogg.se/
    Postat av: L a r a ~ Just me again. ^^

    Vilken superduper gullig, söt och fin header och design! :D

    2010-09-16 @ 16:34:18
    URL: http://somethingtotell.blogg.se/
    Postat av: Jossan

    De var en mkt bra diskussion vi hade! :D mysigt var det också ^^ <33

    2010-09-18 @ 18:11:04
    Postat av: Linda

    Sv: Ja jag håller med. Sött är det men jag hade aldrig tvingat på min hund en sån dräkt. Bara om det varit en liten vovve som verkligen behövde något varmt om vintrarna :)

    2010-09-19 @ 23:24:23
    URL: http://olindao.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback