• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Recept- Potatispizza :D

    Datum: 2009-04-04 Tid:13:52:48 Publicerat i: Bakning & Recept
    Nu tänkte jag lägga in ett härligt recept på en potitispizza :) Det är HUR gott som helst. Kanske inte ser jätte gott ut men jag tycker i alla fall att det är det. Det är lättlagat, gott, nyttigt och inte sådär fet som andra maträtter. Så nu kommer receptet. Ge det åtminstone en chans! ^^

    gfg

    Ingredienser: ( ca 1-2 portioner)
    x ca 3st halvstora potatisar
    x Tomatkross (ungefär en halv burk)
    x skinka för den som vill ha det.
    x Oregano, salt och peppar :)
    x Ost -Riven eller skivad.

    Börja med att skala potatisen. SKiva den sedan i skivor och låt den koka tills den är färdig kokt. (Glöm inte att salta! :D) Därefter så lägger du potatisen i en ugnsäker form, lagom stor, och häller över så mycket tomatkross som du själv vill ha. Lägg över skinkan och "blanda runt" lite. Därefter så lägger du på osten och  strör över övriga kryddor. (Improvisera gärna) Sedan ställer du in pizzan i ugnen på 200grader och tar ut den igen när osten blivit gyllenbrun och smält ordentligt. Servera direkt, gärna med en saftig sallad :D
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback