• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Semester-tankar :D

    Datum: 2009-04-10 Tid:22:01:10 Publicerat i: Hanna har ordet
    Nu är jag tillbaka efter en trevlig liten campingtur med husvagnen. Mamma, jag och syrran stack iväg till Kolmården och campade på campingen "First Camp". Det fanns en massa troll där. Väldigt läskigt :)

    Hehe.. Hur som helst så var det en trevlig liten semester. Det är så himmla skönt att bara komma bort från allt ibland. Jag tror att alla skulle må bra av att få sticka iväg på en liten semester då och då. Där kan man glömma alla problem och vardagsblaj, där kan man bara vara sig själv och njuta av nuet. Kanske borde vi alla njuta lite mer av stunden som är just nu. Vi stressar runt som vildsinta ekorrar i en galenskaplig jakt på tillräckligt många ekollon till vintern. Allt måste vara perfekt. Allt måste finnas på plats, det där och det här måste göras. Den personen måste man prata med, den och den tiden ska jag vara här och där. GAH! Det funkar ju liksom inte! Tillsist tappar man kontrollen, tappar ekollonet och springer in i ett träd. Nej jag säger såhär, TA SEMESTER! Åk iväg ett litet tag INNAN du går in i väggen.

    Nu tänker ni säkert sähär: "Gå in i väggen, det där är ju vuxen snack. Inte kan någon som jag gå in i väggen. Jag är ju så ung" Men faktum är att vi faktiskt gör det. Kankse inte sådär mycket som vissa vuxna gör. De där som verkligen GÅR in i väggen och typ får läggas in på mentalsjukhus och liknande. Nej det är inte så jag menar. Jag menar bara att även om vi inte bokstavligen går in i väggen och tappar kontrollen så är det nog många som känner sig stressade och illa till mods av olika anledningar.

    Så varför inte passa på nu när vi har lov liksom? Jag älskar semester! Det är en problemlös tid för drömmar, vila och friiiiiid. :D Det är mitt tips till alla. Mår du bra eller dåligt, stressad eller inte, kort eller lång, ÅK IVÄG ett tag! :) Ta en stund för dig själv. Hehe.. det där lät som någon reklam X'D

    Även om du kankse inte kan åka iväg sätskilt lång eller länge så kan du ju alltid gå ut till skogen bakom höghusen eller ner till sjön 1km bort. En En-dags-semester :) Det funkar bra det med. 

    Hehe.. vete sjutton varför jag skrev det här egentligen. Men det känns bra att skriva av sig lite. Bara skriva liksom ^^ Jga älskar ju att skriva. Tror jag ska börja på Boken snart. Min egna bok.


    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Cecilia

    Vilka härliga bilder! :D

    2009-04-21 @ 17:18:44
    URL: http://ceciliadahlfors.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback