• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Stjärnglitter

    Datum: 2009-04-12 Tid:23:22:20 Publicerat i: Dikter, Tankar & Funderingar
    df



    En stjärna faller från himmlens valv och ett sträck likt ett penseldrag av guld och glitter är det ända spår som lämnas kvar. Stjärnan försvinner i mörkret men i mina ögon glittrar fortfarande dess glans likt nypolerade diamanter i solbelyst vatten. Jag stänger mina ögon, försöker att fånga in glittret, och håller det kvar. Tårarna torkar och glittret dansar inför mina stängda ögonlock samtidigt som en ljum sommarbris smeker mina kinder och stilla rufsar runt i mitt hår. Jag nynnar sakta på melodin jag aldrig skulle glömma. Jag nynnar och blundar, blundar och önskar. Tiden flyter undan, glider bort ifrån mig. Men jag märker det inte, det ända som finns är de tusen skimrande stjärnorna som leker på himlavalvet i väntan på gryningsljus. Jag blundar forfarande och att tiden går märker jag inte. Jag önskar och väntar, väntar och blundar. Min nynnade melodi fortsätter att klinga ut i det glittrande mörkret och jag håller armarna tätt intill min kropp. Min väntan får ett drastiskt slut och jag vänder mig om, med öppna ögon fyllda av den slocknade stjärnans skimmer,  för att finna det som funnits i mitt hopp. Jag ler, mina ögon glittrar och de får snart ett svar. En själsfrände ser tillbaka och min önskan slår in. Vi står sida vid sida och nynnar vår visa, tillsammans i stjärnornas glitter och glans. Hand i hand, förenade i natten, och det ända som hörs är vår visa och två hjärtan som slår, tillsammans för alltid..


    ff
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback