• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Så länge vi båda andas..

    Datum: 2009-04-06 Tid:22:46:36 Publicerat i: Film & Böcker
    * Ett steg i taget, intalade jag mig själv när vi långsamt började gå nerför trappan. Jag höjde inte blicken förrän jag stod med båda fötterna på plant golv, men jag kunde höra gästernas viskningar och mumlanden när jag kom inom synhåll. Ljudet fick det att hetta i kinderna -typiskt mig att spela den rodnande bruden.
    Allt jag egentligen såg var Edwards ansikte. Det fyllde mitt synfält, överväldigade mina sinnen. Hans ögon  var som smält glödande guld, hans perfekta ansikte nästan bistert av djupet i han skänslor. Sedan, när han mötte min förundrade blick, lyste det upp i ett hisnande, triumferande leende. 
    Plötsligt var det bara trycket från Charlies hand som hindrade mig  från att rusa raka vägen fram till altaret. 
    Marschen var för långsam och jag måste anstränga mig för att hålla takten, lyckligtvis var altargången väldigt kort. Och sedan var jag äntligen framme. Edward sträckte fram  handen. Charlie tog min hand, och i symbolisk gest, lika gammal som själva världen lade han den i Edwards. Jag rörde vid hans svala hud, och jag var hemma.
    Löftena var enkla, traditionella ord som yttrats miljoner gånger, om än aldrig av ett par precis som vi. Vi hade bara bett mr Weber göra en enda liten ändring, och han hade utan protester bytt ut raden "tills döden skiljer oss åt" mot det mer passande "så länge vi båda andas".
    Jag såg in i Edwards klara, lyckliga ögon och visste att jag också hade vunnit. För det ända som spelade någon roll var att  jag fick stanna hos honom.

    (obs. Förkortat)

    / Stephanie Meyer



    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback