• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Gott Nytt År

    Datum: 2009-01-01 Tid:13:20:08 Publicerat i: Hanna har ordet
    Nu har alltså ännu ett år startat, 2009.. Egentligen så är det väl inget speciellt med det, bara att man börjar räkna om och så.. Men jag började liksom ändå fundera lite. Man har hunnit med en hel del under året, och så är det ju mycket som skulle velat gjort eller försökt att göra och sedan misslyckats med. Så.. vad ska jag göra det här året då? Hmm, jag bestämde mig för att ha lite "nyårslöften" men det är egentligen ganska larvigt :P Jag menar. Det är väl ingen skillnad om man lovar någonting vid nyår bara för att det liksom ÄR nyår än om man lovar sig själv något typ den 6 januari, 8 mars eller 30 juli? Äsch, whatever. Bara jag som har lite sånna här konstiga tankar ^^. Jag har i alla fall bestämt mig för att inte äta godis fram till sommarlovet *se girig ut* Mormor skulle utkassera 500kr åt mig om så är fallet (A) *änglaleende* Eftersom jag höll mig från godis lite innan skolan började (höstterminen) till julafton (Då var man ju liksom TVUNGEN att smaka lite! ;P Jag menar, jag är ju liksom bara mänsklig? X'D) så borde jag la klara av till sommarlovet? Nåja, det får vi hoppas i alla fall.

    Julen
    gick snabbt, alldeles för snabbt. Helt plötsligt var den bara här, på trycktes Kalle Anka på TV:en, in proppades Julmaten i munnen, fram slets chokladen och upp rycktes paketen. Kanske var det för att jag inte hade någon chokladkalender detta år som gjorde att tiden gick så hiskeligt snabbt? ^^ Jag fick många paket i år med. Duschgrejor, strumpor, smink, 1000kr, Boken Om jag kunde drömma<3 (vilken jag är TOTALT förälskad i! EDWARD ÄR MIN OCH INGEN ANNANS!!!! <33 PAx! ^^) parfym, en Sodastream, strumpor, Guitarhero, strumpor och en massa annat ^^. Så visst är ja nöjd :) Så det var på hela taget en väldigt fin jul tycker jag. Tror faktiskt att jag inte ens klantat mig särskilt mycket :D vilket ni alla borde hurra för. Ingen kom till skada, inte ens jag.

    Men nu är det också så att vår NV-lärare var helt enkelt TVUNGEN att ge oss så mycket att göra, så nu blir jag helt enkelt TVUNGEN att skriva en uppsats under jullovet :'( Det tycker jag är jättetaskigt. Jag menar, först kämpar man som ett djur med allt under skoltid, sedan jobbar man galenskapligt med alla hemmasaker, läxor å blaj, på sin lediga tid och sedan, till råga på ALLT, så måste man sitta och jobba på lovet!! Det är faktiskt inte rättvist! *skjuta fram hakan som en barnunge* Men jaja, sånt är livet, antar jag så det får jag väl leva med.

    Oh, kära min värld vad jag skriver :S Jag blev helt enkelt TVUNGEN att skriva av mig lite. För att skriva.. det är ju liksom lite det som jag älskar att göra här i världen :) Här kommer en liten lista på vad jag gillar att göra ^^
    *   RIDA ;P
    *   Skriva ^^
    *   Läsa ;)
    *   se på Film ^^
    *   Sjunga x'3
    *   Rita :T ( i alla fall ibland)

    De står inte i någon speciell ordning om ni ville veta ^^

    Under jullovet så har mina tankar också farit bort till fattiga barn. "Do they know it´s Christmastime at all?" Den textsnutten går att tänka på, inte sant? Jag menar, här sitter vi och äter oss proppmätta, fyller våra hus med så mycket överflödiga julklappar och saker så att vi skulle kunna sälja (eller skänka, eller elda upp, eller aktionera bort eller....) medan små barn sitter på en varm gata i trasor utan varken mat eller kanske ens en enda egen leksak. Borde det inte vara dem som vi gerra julklappar till? Tänk om alla skulle skänka ett paket, och då menar jag bara ETT ENDA paket, av alla de vi får varje jul, till ett fattigt barn i.. vi säger... Afrika, UJ UJ UJ vad världen skulle se annorlunda ut! Eller okej, kanske inte SÅÅ annorlunda. Men tänk vad många leenden vi skulle få se. Är inte ett enda leende från ett litet barn värt mer än den lilla Leksaksbilen du fick i julklapp? Tror du verkligen inte att det där lilla barnet skulle le ÄNNU mer, och ÄNNU äktare, och ÄNNU mer solkskensliknande, och ÄNNU mer magiskt än du? Det tror i alla fall jag..

    Just nu sitter jag här vi datorn. Sjuk och snorig. Inte särskilt kul och nyår blev inte jätte skoj den heller. Satt ju liksom bara hemma och lyssnade med mina döva öron ^^ Och fräste åt de som försökte snacka med mig ;) Men det blir la bättre snart.. hoppas jag.

    Jaja.. nu har ja skrivit.. och skrivit.. och skrivit.. Antagligen så tycker du att det är ganska ointressant och kommer att glömma precis allt så fort du klickat på det lilla röda krysset längst upp i högra hörnet på din dator, antagligen så har du redan gjort det. Men nu ska jag i alla fall sluta skriva. Kanske orkade just DU läsa ända hit ner. Kanske orkar just DU i så fall skriva hej till mig? Jag skulle bli SÅÅ glad om någon sa något till mig.. och jag gillar glädje :) Så jag hoppas att just DU skriver nåt till mig ^^ HAre bra allihop. TJINGELING! :) 

    // HANNA ^^

    p.s Här kommer lite Bilder som vanligt ^^ ÄR så tråkigt med bara text och inga bilder liksom :P


    ad<d

    Bild: Av Syrran ^^ På Moi och mitt halsband  :D Fixad av.. MIG ^^

    wr

    Bild: Av MIG ^^ På ett ljus? Fixad av MIG :)
    i Afrika

    Bild: På barn :) Av Någon? ^^ Fixad av.. ööhm.. ingen?
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback