• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • MEllanmål :D

    Datum: 2009-03-02 Tid:19:31:40 Publicerat i: Bakning & Recept

    Ett perfekt mellanmål är en saftig smoothie + scones :D Här kommer ett mumsigt recept.


    sdsdsd


    Hannas Scones x']

    Ingredienser:
    3dl mjölk
    1 ägg
    100g smör/margarin
    2dl havregryn
    8dl vetemjöl (Kan behövas mer)
    4tsk bakpulver
    2tsk vaniljsocker.

    Hannas hemliga ingredienser:
    kardemumma- så mycket som du själv vill ha :D
    bruntfarinsocker- sockra en aning ovanpå själva sconesen :) Mycket gott!

    Gör så här:
    Fördela smöret med fingertopparna i mjölet. Häll sedan i alla torra ingredienser och blanda. Tillsist häller du i de kvarstående ingredienserna och blandar till en slät deg. Kan som sagt behövas lite extra mjöl då mitt blev ganska kladdigt. Fördela sedan degen i 6st lika stora bullar, platta dem lätt och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen i 250grader i 10min, eller tills de inte längre är kladdiga i mitten.

    Ta ut plåten och servera genast med smör, fetaost/vanligost och apelsinmarmelad. Mycket gott! ^^

    -----------------------------------

    ss

    x Hannas Hallon/Banan smoothie :)

    Ingredienser:
    1st mosad banan
    Önskad mängd hallon.
    Mjölk

    Gör så här:
    Mixa ihop alla ingredienser i mixern ^^ Toppa eventuellt med Kellogs frosties Red Berries. Mycket gött :)

    -----------------------------

    Här kommer bilder från mitt smoothiemixeri och Sconesbak :)


    sdsd

    dd

    dfghj

    dd

    ssssss

    xxxxxxx

    s

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback