• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Fireproof

    Datum: 2009-05-23 Tid:00:18:45 Publicerat i: Film & Böcker


    Såg nyss denna film. Blev himla förvånad, inte alls som jag trodde. Den var superbra! ^^ Dessutom så hade den ett kristet budskap =)

    Den handlar om en man vars förhållande går åt helt fel riktning. Tillsist så står han inför en skilsmässa och har helt gett upp hoppet om att rädda förhållandet. Då han ber sin far om råd så får han en bok, en uppgift som skulle ta 40 dagar att ta sig igenom. Den handlar om att succestivt förbättra förhållandet och i helst av allt rädda det, genom att göra små förbättringar ocg goda gärningar. Varje dag så läggs det till en ny uppgift. Mannen beslutar sig för att ge det en chans och följer de uppgifter som finns i boken, vilka bygger mycket på bibelns ord och kristendom. Han förstår snart att han behöver Gud i sitt liv för att klara sig.

    En himmla bra film! ALLA borde se den! Speciellt de som är i ett förhållande. Den är jättegullig, lite spännande och med väldigt mycket kärlek. Jag ÄLSKADE den =) Den har VERKLIGEN ett riktigt budskap och det är så otroligt viktigt med en film.

    5p av 5p :) Mycket sevärd!! =D
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback