• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • CHANGELING

    Datum: 2009-05-16 Tid:00:54:59 Publicerat i: Film & Böcker


    Såg just denna film. Den är FRUKTANSVÄRD! Grymm, sorglig, deprimerande, brutal... och alldeles sann. Den "skrämde" mig om något. Hade väldigt höga förhoppningar på denna film. Men den var inte alls som jag hade hoppats på. Slutet var inte alls bra, kändes lite som om hela filmen var helt i onödan. Enda anledningen att jag satt och såg på filmen var ju för att se om hon fick tillbaka sin son eller inte..

    Vill ju inte direkt berätta något. Men det handlar om en FRUKTANSVÄRD händelse som har inträffat på riktigt. En sådan där händelse som vem som helst mår illa av bara man tänker på det. Men den hade ju såklart en mening, filmen. Kanske passar den till de som inte är lika känsliga som jag.

    Den va ju inte Dålig liksom. Men den var fruktansvärd. Den tog upp saker som man aldrig skulle vilja tänka på. Den "grymmaste" film som JAG har sett. Den är INTE något för känsliga tittare.

    Jag fattar inte hur man kan göra såhär. Hur himla sjuk måste man vara? Det skrämmer mig. Sånt här HÄNDER verkligen ute i världen. Även om filmer utspelar sig runt 1930-talet så händer ju sådana hära saker hela tiden. Barn försvinner.. och inte nog med de, flera utsätts antagligen för saker som är lika grymma (eller värre) som det som händer i filmen. Det är ju bara helt fruktansvärt. De som gör dessa saker har ju också varit barn. De har varit som du och jag. Fötts, växt upp och någonstans under den här tiden så måste det ha slagit fel i huvudet. Det är läskigt. Alla mördare, tjuvar, psykopater och liknande är faktiskt också människor. Vissa kanske växte upp som som jag, med en snäll och bra familj. Ändå blir de något helt annat. DET tycker jag är LÄSKIGT.

    Kanske tycker ni att jag är larvig, men filmen VAR faktiskt gripande.. hemskt. Det är sådana här saker som jag knappt klarar av att se och dessutom så har det hänt på riktigt. När man tänker på det så känns det ännu värre. Det var ju inte påhittat. Det där har verkligen hänt..

    Aja, som sagt, filmen var inte dålig och absolut inte som jag tänkt mig. Man måste ju i alla fall säga att Angelina Julie spelar väldigt bra i filmen och passar in som huvudrollen.  Och jag VARNAR återigen KÄNSLIGA TITTARE.
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback