• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Stockholm i mitt hjärta! =D

    Datum: 2009-10-03 Tid:23:37:11 Publicerat i: Hannas Vardagsgnabbel
    Idag så for vi alltså till Stockholm, mamma, pappa, MAria, JOhannes, Natha, jag och Aleksandar. Egentligen så var det på grund av mormor som vi skulle åka dit då hon villa göra något roligt med oss alla tillsammans  men efter en dels velande och så så blev det i alla fall så att mormor stannade hemma, men vi åkte iväg.

    Dagen började klockan tio i åtta på morgonen då det blev superbråttom att göra sig i ordning, äta frukost (vilket jag inte hann), laga knappar och bre mackor (vilket jag nästan inte hann ^^) för att sedan sticka iväg mot Storstaden. Resan dit var kanske inte så intressant men vi stannade för att äta mackor på ett ställe och hölll på att frysa ihjäl på kuppen X') SVINKALLT, var det! ^^ Usch usch usch. Verkligen dags att köpa en jacka skulle jag tro :) Jag, Aleksandar och Maria gick i alla fall iväg på en liten upptäcksfärd där vi stannade till en fin ring av stenar som man tydligen skulle sitta och tänka på samtidigt som man drack te X'D HAHa. mycket intressant.

    Vet inte exakt vilken tid som vi kom till Stockholm men strax innan 12 så hamnade vi på det Naturhistoriska Riksmuseumet (stavas? XD HAHA skitsamma). Jag, Maria och Aleksandar gick på direkten till  Cosmonova och såg på en film som hette typ "Flodäventyr". Det var verkligen skitcoolt och jag blev helt yr och till och med höjdrädd! :D HAHA men skitcoolt var det, något som ALLA borde prova på tycker jag.

    Efter Cosmonova så gick vi runt på museumet. Det finns så himla många olika saker att titta på och det var mycket intressant villl jag lova ^^ HEhe. Vi tog en del bilder men de är på Aleksandars kamera så jag kan inte ladda upp än. Vi gick bland annat in ett (ljust) mörkerrum, tittade på äckliga uppstoppade djur, fotade, och provade en masssa roliga saker det fanns att göra där, m.m. Vi gjorde så himla mycket att jag inte orkar skriva. :)

    Klockan  var över tre när vi väl kom därifrån. Det fanns ju så himla mycket att titta på och tiden bara flög iväg någonstans :o HAHA. Men så åkte vi in mot centrum för att träffa min kusin Jonas och efter ett bra tag med mycket trafik och galna idiot-stockholms-förare så lyckades vi ta oss fram och hitta Jonas.Vid det laget så var vi alla superhungriga och vi började febrilt leta efter en bra matplats. Vill påpeka att det regnade som sjutton och mina skor läckte som ett såll, likaså Marias så det typ gick att krama ut vatten ur våra skor, jippie va kul det var att promenera med dem. Dessutom så kom det en enormt läskig tant emot oss som tjabblade på som sjutton och såg helt störd ut (var sjuk på nåt vis :) och så började hon förfölja oss. :o Det var skitläskigt!

    Efter ett bra tags promenerande i regnet så hittade vi i alla fall en pizzeria som dög, vid det laget så var vi alla dyngsura och ville bara in i värmen. Ni kan ju gissa vad jag råkade göra? >.< Mm, självklart klanta mig! Det stod en rad med ihopfällda stolar i hörnet intill kassan och det var supertrångt där uppe (man fick äta nere i en mysig källare :D) och jag RÅKADE nudda en av dem och den ramlade självklart ihop med Buller och Brak. VÄLDIGT pinsamt vill jag lova! Det läät jättehögt! Hihi X''D Men nån måste ju va den klantiga också :)

    Efter pinsamheten så blev det  i alla fall god mat även om jag fick bolognese-pizza istället för pasta-bolognese som jag egentligen hade beställt. Men det funkade bra ändå serru ;D Hehe, där satt vi och pratade och hade riktigt trevligt.

    Efter pizzan så gick vi ute i regnet och kollade på affärer (ingen visste vart vi skulle så vi bara gick X'D) och självklart så stötte vi på den där läskiga tanten igen! :o Hähä, men efter ett tags vandrande så hamande vi i en godisaffär där alla köpte godis utom jag och MAria :D HAHa. Efter godiset så åkte vi hemmåt men hade tänkt att stanna vid ett handlingscenter en bit bort men kunde inte hitta dit förrän det var så sent att det redan var stängt X'D Haha, men det gjorde inte så mycket. Vi var alla trötta så vi vände hjulen hemmåt och gasade på. Resten av resan flummade vi i bilen och hade riktigt skojigt =D Sedan åkte all ahem till sitt.

    Jag känner att det blev ett långt inlägg X'D HAha men så äre med lyckade dagar! :D Bilder får la bli en annan dag antar jag.  Men jag tycker att det har varit riktigt roligt och längtar efter ännu en rolig resa en dag =)
    Men nu ska jag sova.
    GODNATT!





    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Takai ♥

    svar;

    stockholm ;_;

    jag saknar mitt stockholm :< <3

    2009-10-03 @ 23:54:38
    URL: http://takai.blogg.se/
    Postat av: nenne

    inget speciellt, läggdags snart :) själv då?

    2009-10-04 @ 00:26:05
    URL: http://neennii.blogg.se/
    Postat av: Anders

    Hej! Fin blogg :D

    2009-10-04 @ 02:27:33
    URL: http://www.retrodatabasen.se
    Postat av: Bella

    Helt okej=)



    Vart har du rest?=)



    Ställ gärna en fråga i min frågestund=D

    2009-10-04 @ 09:25:04
    URL: http://awrittenlife.blogg.se/
    Postat av: Maria

    Det var riktigt kul i Stockholm :D

    2009-10-04 @ 14:14:18
    URL: http://mharya.blogg.se/
    Postat av: Jossan

    HAHAHA hon kommer till dig inaatt! HON KOMMER TILL DIG INAATT! mohahah xD

    2009-10-05 @ 18:53:54




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback