• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Fredagkväll.

    Datum: 2009-09-05 Tid:13:16:48 Publicerat i: Hanna har ordet
    Cafébussen och skolfest.. Inget var riktigt som jag trodde eller hade tänkt mig. SKolfesten var inget jag gick på, vill inte gå på det och kommer aldrig att göra det heller! SKolfesten är till för gymnasiebarn (ah precis, BARN) i en sumpig äcklig lokal där man ska dricka hur mycket som helst medan musik dånar i öronen. Det är min uppfattning av vad skolfesterna handlar om. Låter det kul? NEJ! Som sagt, kommer aldrig att gå på en sådan skolfest.

    Hur var då Cafébussen? Den var väldigt eftertraktad och det öste in folk. I början var det lite kul. Det kom en massa folk som man kände igen men som självklart var en hel del alkoholpåverkade. De var ganska snälla, fnittriga och lite fjolliga.. :P Det var inte JAG som fick skämmas, nej de fick de stå för. VI bjöd in folk på bullar, kaffe eller saft. Många tyckte om det och några ville faktiskt vara seriösa och prata och fråga oss om saker. MEn tyvärr så finns det ju även en hel del annat folk som bara larvar sig osv.



    Jag tycket att det var mycket intressant att vara med. Om jag tänker dricka någon gång? NEJ, innan den här kvällen så har jag ju aldrig druckit och aldrig tänkt göra det heller men jag kan säga att den här kvällen övertygade mig ÄNNU MER! Jag har aldrig varit i närkontakt med en massa fulla personer. Ingen i min familj dricker och så.. och det är skönt. Jag fattar inte hur folk kan köpa ut åt sina barn!

    Om föräldrar till barn som man misstänker dricker alkohol skulle gå ner på centrum en sådan här kväll så skulle nog många av dem bli oerhört förvånade och skrajja över hur deras barn egentligen är. HUR VÅGAR FÖRÄLDRAR SLÄPPA IVÄG SINA BARN TILL SÅDANA FESTER? :O VIssa blir så fulla att de spyr, slår sönder flaskor (och skadar sig själv på köpet), dunkar huvudet i marken och är alldeles borta. Varför håller ingen koll på dem? Det är ju fruktansvärt. Ett litet felsteg kan leda till döden. Det är ju så himla hemskt. FÖRÄLDRAR, TA ANSVAR FÖR ERA BARN! Det är i alla fall vad jag tycker.

    Folk tycker att det är såå "coola" när de dricker. Om man inte dricker så är man en tönt och har inget kul. Det är vad folk tror. Men jag fattar inte att folk inte kan förstå hur himla feeel de har! Det var minsann inte jag som fick skämmas. Man kan ha kul utan alkohol som förstör ens kropp och sinnen..

    TRor att alla har förstått vad jag vill få ut av det här. Jag klandrar inte de föräldrar som inte har någon aning om vad deras barn egentligen håller på med, men jag tycker att det borde hålla lite bättre koll ändå. Det är ju för sjutton mindreåriga som springer omkring där >.<

    Café-bussen var väl okej. Jag tyckte att det skulle ha funnits bättre ordningshållande vuxna för det var ju liksom ingen som höll koll på läget utan lät bara folk hålla på i bussen å grejor. De skulle ju liksom se till att man sköter sig i bussen i alla fall! Vad har Café-bussen annars för syfte? Däremot så tror jag att Café-bussen kan utvecklas till något bättre. Där ungdomar kan komma in och ta det lite lugnt, snacka och se att man inte måste dricka osv. Men för att det ska fungera så måste vi ha lite mer ansvarsfulla ledare :) Dessutom så var vi inte så många i bussen så det kanske var lite svårt. Tycker att Andreas och Jo-Anna skulle ha varit med. De hade nog sett till att det var ordning och reda ^^

    Så hur ska jag avsluta detta? Det var en intressant kväll, lite otäck, lite rolig, och jag lärde mig mycket. Café-bussen är en mycket bra idé men som behöver bearbetas lite (enligt mig). Jag tycker att föräldrar borde ha bättre koll på sina barn och jag tycker att man inte ska dricka (drick åtminstone med måtta liksom :S). Så. Det är nog min slutsats.
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Hanna

    "varför håller ingen koll på dem?" - För att de flesta föräldrar skiter i vad sina barn gör tyvärr



    Bra inlägg faktiskt!

    2009-09-05 @ 15:54:14
    URL: http://piffigagittan.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback