• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Going for Christmas

    Datum: 2010-12-17 Tid:20:45:36 Publicerat i: Foto/Fotobomber
    Äntligen fredag igen och nu är jag klar med alla jobbiga prov och inlämningar! Tillsist kan man slappna av lite och koncentrera sig på julen. Oerhört skönt. Började denna helg med att fira lite mini-jul hos mormor med min kusin, hans tjej och deras barn. Blev mysigt och jag fick leka med lilla William. Han är verkligen en underbar glädjespridare som av någon anledning är helt galet förtjust i mig xD Så söööt! Han fick lite paket av tomten som han tycktes uppskatta måttligt, plastburken som pappas mini-gran låg i var däremot otroligt spännande och rolig! Den sprang han minsann omkring med hela tiden och lekte med. Hihi. Jag älskar barn, de lämnar ingen oberörd och lyser upp de mest dystra stunderna i livet. Kan inte förstå människor som inte någon gång vill ha en egen liten kotte<3

    I veckan bakade vi lite pepparkakshus så det tänkte jag lägga in några bilder på. Syrran och jag gjorde ett tvåvåningshus, brorsan och Natha ett vanligt hus, mamma en hundkoja och ett extra mini-hus och tillsist så gjorde BC en urtjusig bil ;) Ni ska veta att det blev hur snyggt som helst xD haha.. naevars men när allt ställdes ihop och själva "staden" var fixat med julpynt, pepparkaks-, människor, hundar, grisar osv så var det inte så pjåkigt! Fick tyvärr aldrig någon bild på allt när det var klart med florsocker-snön och det... men ska ta och fixa ett litet kort.

    Börjar bli dags att jula lite känner jag. Har en massa tomtar och grejor som ska placeras ut på sina traditionella platser, julgardiner som ska strykas och julmat som ska lagas. Dessutom så är jag inte ens klar med alla julklappar än :S FYY PÅ MIG!! Men det ska fixas i sinom tid.

    Senare ikväll ska jag till Jossan och så ska vi ha lite kompis-mys =D Var så länge sedan.. I morgon kommer Simon hit <3<3<3<3<3<3<3<3 och på kvällen ska vi på julfest i kyrkan. Jag längtar. Tror att det blir en fin helg. Ska försöka hålla er uppdaterade ;)

    Någon som har något önskemål om vad jag ska skriva i bloggen? Eller kanske någon fråga jag ska besvara? Hit me with your best shot! ^^


    Pepparkaksbak =D Pappa köpte M&Ms med nötter istället för vanliga med bara choklad, men det fungerade ju rätt bra ändå, eller vad tycker ni? ^^


    Små fina gubbar.


    Marias otroligt fina sida hihi ^^ Dock inte klar ännu.


    Nellie ville givetvis också vara med!


    Här pyntas min sida av huset ;) Hehe. Okej, erkänner att jag inte direkt håller städat när jag skkapar!


    Nathas sida på sitt och Johannes hus :)


    Light a candle..


    Små glada gubbar skapade av Maria XD


    Jag, William och Pappa Emil.


    William fick en trumma som han visade upp sina skills på. Jag var ju också tvungen att testa! ^^


    Lille William alias pepparkaksgubben<3 Och så jag med lite glögg ofc!


    Johannes ville också vara med och leka ;)


    Wille<3
    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: din Simon

    En vän till mig har skrivit om ett ämne varje dag nu i december beroende på vilket datum det var då så följde hon denna lista:



    01 - Om mig

    02 - Min första kärlek

    03 - Mina föräldrar

    04 - Det här åt jag idag

    05 - Vad är kärlek

    06 - Min dag

    07 - Min bästa vän

    08 - Ett ögonblick

    09 - Min tro

    10 - Det här har jag på mig idag

    11 - Mina syskon

    12 - I min handväska

    13 - Den här veckan

    14 - Vad hade jag på mig idag

    15 - Mina drömmar

    16 - Min första kyss

    17 - Mitt favoritminne

    18 - Min favoritfödelsedag

    19 - Detta ångrar jag

    20 - Den här månaden

    21 - Ett annat ögonblick

    22 - Det här upprör mig

    23 - Det här får mig att må bättre

    24 - Det här får mig att gråta

    25 - En första

    26 - Mina rädslor

    27 - Min favoritplats

    28 - Det här saknar jag

    29 - Mina ambitioner

    30 - Ett sista ögonblick



    Var de nått för dig eller? ^^ puss <3<3

    2010-12-17 @ 21:36:42
    Postat av: Neha

    Tack=)

    2010-12-18 @ 14:50:20
    URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
    Postat av: FRIDA ♥

    SV; hahah okej tack ;D



    btw, nice pepparkakshus :D

    2010-12-19 @ 13:07:29
    URL: http://staayy.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback