• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • What jag have gjort this weekend/week so far

    Datum: 2010-11-03 Tid:23:44:37 Publicerat i: Hannas Vardagsgnabbel
    Japp, som sagt så dröjde det en aning innan I update:ade bloggen. Men I warned you faktiskt. Hade en så extremely great helg i Bredaryd så det fanns liksom ingen time to blog. Men så är det. But first things first. Nu ska jag iaf skriva a little about min wonderful helg. Lite om vad som has happened denna vecka också - höstlovsveckan!

    Ska try:a att fatta mig short:
    Fredag - Satte mig på the bus till Bredaryd. Blev en very lång resa och ska jag vara honest så var jag lite nervous att jag skulle ta wrong bus vid bytet i Jönköping. Men vet ni vad? Jag klarade it! Didn´t even forget my bag. Am I bäst eller what? När jag kom fram i Bredaryd så blev jag picked up av Simon. :) (Men fick minsann stå där vid busshållplatsen i säkert five minutes och frysa innan he came! *SUCK* xD The Bus anlände visst inte till det ställe som he thought.) Men at last kom han och saved me :D <3 På kvällen drog vi på "Kompis" i Bredaryds Missionskyrka och hade en väldigt nice kväll där =D Hemma hos Simon satte vi oss och tittade på en bra film. Tror att han played a little bit gitarr också, men my memory är ju inte det bästa. X) Han är så extremt GOOD!

    Lördag
    - Vi woke up, åt frukost och drog sedan in till Värnamo to shop. Simon hade nämligen looked out lite things han ville införskaffa. ;) Så Vi gick runt där ett bra tag och kollade på en massa really good-looking clothes. Simon shoppade loss ordentligt. Det var dessutom lite marknad så det var mycket mysigt to walk around i centrum. Just det ja! I almost forgot fikat! Det går ju not för sig. Resten av dagen tillbringade vi in Simon´s house där vi (eller snarare han) spelade gitarr (and drums) och hade massa fun. På kvällen bjöd Simon in some friends, så på kvällen blev det pizza, tv and a lot of great music! En riktigt lyckad kväll som var superrolig. :) När Simon´s Friends hade gone home så kollade vi på lite "Macken"-klipp på youtube, snackade och hade mysigt. ^^

    Söndag - Efter ca five hours sleep gick man upp för att gå upp till the church där Simon skulle vara ljudtekniker. Var så wonderful att se alla de små kidsen som sjöng, spelade teater och a lot more. Blev lite fika efter det innan vi drog iväg till Bambu - a supernice Chinarestaurang där vi åt four small dishes och friterad banana till efterätt. :) Så heavenly delicious! Eftersom Simon kollade fel på the clock, som skulle ställts om till Winter-time egentligen, så kom vi en hel timme för tidigt till Värnamo där min bus skulle komma och hämta me. Men that time dödade vi genom att vandra runt in the town, (sno en bil ^^ ) och lite andra skojsiga things. Men tillsist så var det ju tyvärr time to go home så vi fick masa oss till busshållplatsen och under sad expressions säga farväl :(. *snuft* Men vi får ses snart igen<3

    Så åkte man hem till little Finspång igen då, en boyfriend rikare XD

    Måndag - BOWLING! Jag, Jossan, Fredrik, Sanni och Sandra drog till medley to bowla! Första serien var jag seriously sämstast in the world. Låg säkert 50points efter de andra.. men do you know what!? Andra serien tog jag i fatt så much att jag came number 2! Två points after Fredrik! Inte klokt... Vi drog till Babylon after that, för att eat:a lite pizza :) Därefter cyklade vi around lite i Finspång innan jag och Jossan åkte hem till henne för att se på a movie med en varsin coffee i handen.

    Tisdag - Kl 8.00 var jag minsann forced to gå upp eftersom jag skulle to the risketta. Ganska långboring måste jag confess:a, men it´s nice to ha det färdigt. På the afternoon var jag med cute-Jossan<3 :) Vi tränade lite låtar inför Sunday då vi ska sing:a i the church. We lagade dessutom lite funny food som vi bjöd my parents på framför tv:en innan det var time to gå till en more serious song-training i kyrkan. Det gick actually relativt bra så I am nöjd.

    Onsdag - Today var jag med the best Sandra in the whole värld! Och man kan ju bara gissa what vi did. Yes, baka baka baka.. :) Idag blev det mintchocolate-tårta som var himmelskt delicious! Riktigt dangerous faktiskt. Så när the cake var done såg vi på The hunchback of Notre Dame medan vi ate. Mumsigt<3 Innan Sandra skulle away hann vi also fix her blog lite grann. Hon och a friend har skaffat en new blog and wanted some help från me. Jag som likes to fixa bloggar ställde upp. Den är dock not färdig än, men det is a beginning. Mer har jag inte hunnit idag förutom to write this extremly annoying bloginlägg på Svengelska xD Hihi, fråga inte why :) Bara blev so.

    Throws in a picture på our extremly snygga och tasty chokladminttårta. Vill ni ha recept så kan det nog fixas ;)

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Lillatanta

    haha bara Mamma som orkade läsa denna hemska svengelska . Mycket hade du gjort.kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    2010-11-04 @ 16:29:09
    URL: http://lillatantas.blogg.se/
    Postat av: julia ♥

    Vad ska denna sötnos hitta på en mörk november kväll som denna!? <3

    2010-11-04 @ 17:46:51
    URL: http://juliaaahh.blogg.se/
    Postat av: Ella Schelin - bellida.blogg.se



    jag ska bara hemma & slappa idag :]

    2010-11-05 @ 15:28:41
    URL: http://bellida.blogg.se/
    Postat av: IDA

    Åh, gott med fika! :D

    2010-11-05 @ 16:00:02
    URL: http://idawa.blogg.se/
    Postat av: stephanie

    hihi :)

    det är bara bra, hur är det själv? :D

    nja ikväll ska jag faktiskt umgås med familjen! :)

    Vad ska du göra i helgen? :)

    kram!

    2010-11-05 @ 16:22:59
    URL: http://stephaniemirjanic.blogg.se/
    Postat av: angelina

    SVAR: okaj ;D

    2010-11-05 @ 17:45:51
    URL: http://angelinasliiife.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback