• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Linköpings universitet, lite gnäll & dagens klantning

    Datum: 2010-10-21 Tid:00:01:29 Publicerat i: Hannas Vardagsgnabbel

    Kanske skulle jag bli barnläkare, som Jessica Capshaw i Grey's anatomy?


    Idag blev det heldag med klassen i Linköping där vi besökte universitetet. Blev en lärorik, kul men ganska seg dag eftersom vi satt i olika salar och såg på 8st föreläsningar, på 30min var, så det tog så gott som hela dagen. Blev ganska tråkigt i längden måste jag säga. Vissa av dem var ju inte så jätteintressanta heller så då satt man ju tyvärr mest och gäspa. Men några av dem var verkligen värda att komma dit och lyssna på!

    Det är synd att alla verkar tro att bara för att man går Naturvetenskap så vill man bli matematiker, fysiker, kemist eller någon annan tråkig forskare. Jag menar, inte valde jag linjen för att kunna ägna mitt liv åt matematiska formler och problem? Jag vill jobba med människor, naturvetenskapliga linjer ger mig en vid och bra grund och stora möjligheter inför vidare studier och det är enbart därför jag valde linjen, så då vill jag också få information om program/kurser som lär ut yrken där man jobbar med människor! *suck* Visst är det bra att vi får se universitet som har bra naturvetenskapliga ämnen, men HALLÅ: ta inte för givet att alla vill plugga fysik efter gymnasiet >.<



    Dessutom håller jag på att bli galen på min nacke. Den blir bara värre och värre. Man SER att det är fel på den, och det är inte roligt. Jag tycker faktiskt att man ska kunna sätta sig i en buss utan att vara fördärvad i både rygg och nacke för resten av dagen. Jag har svårt att sitta överhuvudtaget och det är hemsk jobbigt eftersom jag sitter så mycket i skolan. Måste verkligen ta itu med det. Få RIKTIG hjälp. Nackvärken gör mig yr och så också.. och det är definitivt ett problem.

    Förlåt, känner att jag gnäller. Det bara blev så..

    Så, ska man berätta nåt kul istället då? JOSSAN HAR BAKAT ALLDELES PÅ EGEN HAND!! *applåder* Jag är så stolt över dig sötnos<3 Tänk att du äntligen insåg hur UNDERBART det är att baka och sedan få smaska i sig godheterna till en varm kopp kaffe x'3 Finns inget bättre, jag lovar (A) Dessutom så skulle Jossan vara sådär jättegullig och bjuda mig på kladdkaka, men givetvis kommer jag hem så sent och måste plugga psykologi inför morgondagen så det blev inget med det. :( Saknar min Jossan<3 Vi har inte setts sen igår!!! 

    Är vi inte söta eller vaddå!? :D Hihihi!

    Från vänster: Jag, Jossan, Frida, Johannes, ? och Maria :)


    Aja, nu ska jag nog avveckla det här inlägget. I morgon ska jag till körskolan för min 2:a körlektion *yay* Hoppas att allt går bra. Eftermiddagen kommer att ägnas åt en maffig fysikrapport som jag inte ens påbörjat (A) MVG in fysik - HERE I COME!

    Just det ja, glömde ju tala om dagens klantning. Det är nämligen så att jag packade lite matsäck inför dagen bestående av lite mackor och en cocacola. Flaskan (ingen riktig cola-flaska utan jag hällde bara i lite cola i en vattenflaska) har ett sånt där konstigt lock som kan öppnas å stängas och precis innan jag la i colan i väskan så drack jag en slurk. Väl framme vid bussen som skulle ta oss till Linköping märker jag att halva läsken har runnit ut i min skinnväska! Det droppar överallt och alla saker i väskan blir dyngsura. Snacka om att jag blev frustrerad och eftersom jag satt på bussen kunde jag ju inte direkt göra något annat än att plocka ur alla viktiga saker och låta väskan droppa sin äckliga, kladdsörja över golvet >.< Fick stå ut med en kladdig väska hela dagen. Men det gick bra ändå :0)

    Godnatt allihop ;D

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Netty♥

    sv' okej så bra :D

    2010-10-21 @ 12:30:52
    URL: http://www.nettys.se
    Postat av: Anonym

    Sv: Allt är bara bra med mig. Hur är det med dig ?



    Aa bowling är jätte roligt har gått i det i 2 år

    2010-10-21 @ 13:14:24
    URL: http://loveinone.blogg.se/
    Postat av: Theresé Adelman

    SV; INte så bra, är sjuk :(

    2010-10-21 @ 14:21:31
    URL: http://thereseadelman.blogg.se/
    Postat av: angelina

    SVAR: jo det funkar själv då? :D

    tack ;)

    2010-10-21 @ 14:40:10
    URL: http://angelinasliiife.blogg.se/
    Postat av: Josse

    Tack så mycket! :D

    2010-10-21 @ 15:53:49
    URL: http://jokeeer.blogg.se/
    Postat av: Ella Schelin - bellida.blogg.se

    tack :] vad händer ?

    2010-10-21 @ 17:01:00
    URL: http://bellida.blogg.se/
    Postat av: Jossan

    Hahah är faktiskt lite stolt över mig själv också ;D Ååh vilken gammal bild!! :O Men va smal man vaar <3 haha

    2010-10-21 @ 20:04:18
    Postat av: Netty♥

    sv' vintern är mysig men sommaren är ändå bättre :)

    2010-10-22 @ 12:49:55
    URL: http://www.nettys.se




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback