• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • The Military-style (lite iaf? X)

    Datum: 2010-09-19 Tid:23:54:43 Publicerat i: Mode & Shopping

    Eftersom jag inte heller denna dag orkade göra mig något vidare snygg inför fotningen så får ni stå ut med håret i hela ansiktet å mitt trötta uttryck. Hur som helst så är det jackan jag ville visa ;)

    Från Cubus X)


    Helgen har, liksom resten av veckan, gått otroligt fort. Nu är det söndag kväll, halv 12, och jag försöker ladda om inför ännu en skolvecka med matteprov, läxförhör och andra jobbigheter. Fredagen tillbringade jag med Jossan, Sandra och Alicia. Efter skolan så drog jag och Jossan hem till henne för att laga macaronicheese som blev mycket god. Därefter satte vi oss framför tv och smaskade i oss maten. Blev även lite kaffe och bulle. Sandra kom perfekt till fikat och så satt vi ännu ett tag framför tv. Jag tröttnade dock när vi suttit där ett bra tag och lyckades efter 45min tjat få med med de andra ut på en promenad.

     

    Så gick vi en bit uppe vid nyhem och stannade till på skolgården för att gunga lite (A) Sedan hoppade vi från rutsch-kanan( hur det nu än stavas?) och hittade på lite andra hyss. Jag hoppas bara att inte skolans övervakningskameror såg oss (A) haha XD nej så busiga va vi inte. På kvällen blev det Idol och Legend of the Seeker med min familj, Natha och Jessica :D Blev riktigt mysigt faktiskt.

     

    I lördags blev det ÄNTLIGEN stan med Jossan! Vi har försökt åka till stan tillsammans sedan tidernas begynnelse (ett par veckor sedan) typ.. men det har inte blivit av. Men igår skulle Jossans familj åka in och så blev jag medbjuden. Blev en himla massa spring i affärer men INGEN hittade något vettigt att köpa. Jag var egentligen ute efter en höstjacka men ingenting fann jag. När vi tillsist pausade vid McDonalds med en varsin hamburgare i handen så började vi alla att ge upp hoppet. Det var bara lilla Alicia som hittat en tröja. Men med nyfunna krafter från milkshaken gav vi oss in i shoppingens värld igen och så kom Jossan in i Shopp-Jossan rollen och det slutade med att hon åkte hem med en hel kasse nyinköpta kläder från Monki! Jag själv lyckades hitta en snygg mörkblå tröja från Vero Moda som jag är väldigt glad över. Så vi var faktiskt ganska nöjda efter stan-turen :)

     

    På kvällen såg vi film: The Expendables, regisserad av Sylvester Stallone  (även kallad Rambo). Filmen var faktiskt bra och den innehöll alla de där kända super-biff-coola-hjältarna så som: Arnold Schwartznegger, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Bruce Willis m.m. Dock så var filmen LITE för mycket Rambo-slaffs enligt mig.

     

    Söndag: Jag var fortfarande lite missnöjd över att inte ha hittat den där jackan och Natha, Jessica, Maria och Mamma var sugna på att åka en kortis till stan. Så vi hoppade in i bilen och drog iväg. Hittade min älskade jacka ganska snabbt. The military-style kakigrön från Cubus. Jag är mycket nöjd! Efter lite mer fönstershoppning och en varsin glass från Lindahls café så åkte vi till Citygross och sedan hem. Resten av dagen fick gå åt till en hästprofilsuppgift, lite kaffe å kaka och tillslut en film med mamma å syrran.

    Nu väntar ännu en vecka med nya överraskningar..

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Lovisa

    Snygg jacka! =D

    2010-09-20 @ 01:05:03
    URL: http://lovisalindstrom.blogg.se/
    Postat av: Linda

    Sv: Har inte mycket planerat just nu mer än en massa jobb ;P Hur ser din vecka ut då? :)

    2010-09-20 @ 08:06:20
    URL: http://olindao.blogg.se/
    Postat av: SARAH - You can't fix stupid

    sv: okej så kul :D Jag älskar att shoppa haha :D

    jag har varit med kilen, kompisar och jobbat :)

    2010-09-20 @ 19:15:13
    URL: http://stpid.blogg.se/
    Postat av: Jossan

    Vilken fin jacka ^^

    2010-09-20 @ 20:13:38
    Postat av: L a r a ~ Just me again. ^^

    Sv; Rätt trött, du? :D

    2010-09-21 @ 20:19:00
    URL: http://somethingtotell.blogg.se/
    Postat av: Fredrik

    Snygg jacka :D

    2010-09-21 @ 22:53:59
    Postat av: GalenBrud

    vilken fin blogg du har! :)

    och väldigt mysig hund i din header! :D

    2010-09-22 @ 16:10:19
    URL: http://galenbrud.webblogg.se/
    Postat av: Jasmine!

    nice gmn <33

    2010-09-22 @ 16:35:00
    URL: http://fashionbythestars.blogg.se/
    Postat av: Linda

    Sv: Tack :) Då har du också en hel del att stå i. Vad bra att du har en rolig helg att se fram emot :)

    2010-09-22 @ 17:09:18
    URL: http://olindao.blogg.se/
    Postat av: SARAH - You can't fix stupid

    sv: haha okej, jag kommer nog stanna vid matte B :P

    2010-09-22 @ 19:27:44
    URL: http://stpid.blogg.se/
    Postat av: GUEVACCI - Uppsalas Grymmaste Blogg!

    Tja, allt bra ?;)

    2010-09-22 @ 20:24:47
    URL: http://guevacci.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback