• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • En dag av mina drömmar.

    Datum: 2009-06-10 Tid:21:25:33 Publicerat i: Dikter, Tankar & Funderingar
    En dag ska vi springa hand i hand. Vi ska le och du ska leka med mina fingrar medan vi springer över en blomstrande sommaräng. Vi ska springa genom en underbar glänta omgiven av höga träd. En dag ska du se på mig med nya ögon och jag ska se tillbaka, ge din blick det svar som du väntat på, även om du inte själv vetat om det. En dag ska vinden rufsa om i våra hår när vi skrattandes slänger oss ner i det vajande, grönskande gräset och fantiserar ihop fantasiväsen bland molnen. Jag ska smeka din kind med mina fingrar och du ska vända ditt ansikte mot mig istället för att vända det undan. Dina ögon ska tindra likt en flammande eld och du ska kyssa min panna och säga att det för alltid är vi två. En dag ska vi vara tillsammans. Solen ska skina och dess strålar ska reflekteras i vår hy för att försiktigt måla den i en mörkare nyans, mjukare än sammet. Du ska plocka en underlig blomma, bortom alla världsliga mönster och föremål som doftar så ljuvligt att den fyller alla våra sinnen. Den ska få oss båda att sluta ögonen och vi ska ligga bredvid varandra i gräset och känna hur doften sprider sig genom luften vi andas, den luft som vi delar. En dag ska vi andas med samma andetag, av samma kraft med samma lungor. Bara vi ska existera på vår blomstrande sommaräng med blommor i utomjordiska färger som inget öga någonsin förr skådat, och naturen ska sjunga för oss de ljuvaste toner ett mänskligt öra någonsin fått höra. Tonerna ska svindla genom luften, de ska kännas, dofta och smaka. Vi ska vara tillsammans bara vi två, på en sommaräng med ett nytt sätt att tänka och ett nytt sätt att se. Denna dag kommer vara en dag av mina drömmar, och sedan kommer jag vakna..

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Maria :D

    HAR DU SKRIVIT DEN? :O

    2009-06-12 @ 18:58:05
    URL: http://mharya.blogg.se/
    Postat av: Hanna..

    Jah, de har jag.

    2009-06-12 @ 19:59:29
    URL: http://litetkakmonster.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback