• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Kladdkaka med Hallon-cheesecake-fyllning

    Datum: 2010-05-17 Tid:22:08:42 Publicerat i: Bakning & Recept

    Kunde tyvärr inte ladda upp bilden men kan tala om att den är EXTREMT Smarrig! Supergott! =D Har bakat den en massa gånger nu X)

    Till en kaka:

    150 g smör

    1 dl kakao

    3 ägg

    3 dl strösocker

    2 tsk vaniljsocker

    2½ dl vetemjöl

    Cheesecakefyllning:

    150 g cream cheese

    1 äggula

    3 msk florsocker

    1 msk vaniljsocker

    Garnering:

    1 näve styckfrysta hallon

     

    Kladdkakan: Smält smöret i en kastrull och vispa ner kakaon. Låt svalna. Rör ihop ägg, socker och vaniljsocker. Blanda ner mjölet i i äggsmeten tillsammans med smör&kakaoblandningen. Blanda runt med en slickepott. Smöra en rund kakform med löstagbar botten. Bröa med kokosflingor. Häll ned smeten i formen.

    Fyllning: Rör ihop alla ingredienser till fyllningen. Rör till en slät kräm/smet. Klicka fyllningen över smeten. Dra lätt med en gaffel så kakan blir lite marmorerad. Garnera med hallon och sätt sedan in i mitten av ugnen, 150grader i ca 30 minuter. Den kommer vara geggig i mitten, men låt den svalna i kylen i ett par timmar (helst under natten) så blir den perfekt, krämig och god!

     

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Anonym

    sv; haha okej! :D

    ja den var söt! :)

    2010-05-17 @ 22:29:55
    URL: http://baracaroliine.devote.se
    Postat av: Rebecka

    Jag älskar choklad och jag älskar cheesecake, så denna ska jag absolut prova! :D

    2010-06-01 @ 19:48:49
    URL: http://annorlundamenvanlig.blogg.se/
    Postat av: Ulrika

    Ja! Den här ska jag prova nu till midsommar. Surfade runt och letade recept på cheesecake med kladdkakebotten. Men jag ska använda jordgubbar istället. Ha en skön midsommar!

    2011-06-23 @ 09:29:26
    URL: http://www.forsmyrvagen.se




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback