• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Bröllopsfixaren Hanna

    Datum: 2010-09-05 Tid:02:36:10 Publicerat i: Hannas Vardagsgnabbel
    Kom nyss hem från Lollo och Robins bröllopsfest och kan inte säga annat än att jag är sjukt trött! Blev dock en alldeles underbar dag med mycket lycka och glädje.

    Bruden Lollo är en kompis från kyrkan som frågade oss i cellgruppen om vi kunde tänka oss att severa på hennes bröllop. Alla tackade ja och idag var det alltså Dagen med stort D. Vaknade vid 11 och så var det bara att sätta fullt fart med att göra sig i ordning inför vigseln. Jossan kom hit lite innan för att locka mitt hår så klockan två var vi båda ursnygga nere vid kyrkan innan vi åkte till Vigseln i Risinge. Vigseln var verkligen jättefin och de sjöng så fint att många ögon tårades. Louise var vacker som en prinsessa och som utgångs-musik dansade hon ut till Michaels Jacksons låt "The way you make me feel". Superhäftigt enligt mig!

    Efter vigseln blev det fullt upp för oss. Snabbt tillbaka till Baptistkyrkan (där festen skulle hållas) för att byta kläder (oh, måste bara tala om att jag hade mina klackskor för första gången idag! Min klackskos-debut! :D Och jag ramlade inte en enda gång!) och sedan dra igång med förberedelserna. Sedan höll vi igång med servering av förrätt, huvudrätt, efterätt, kaffe osv osv osv tills kl 8 då vi äntligen fick en stund ledig för att äta. Kan lova att jag var en aning hungrig. Hade nämligen bara ätit en macka på hela dagen. Efter det hjälpte vi till lite under minglet och såg till att tårtor, chokladfontän, godishörnan och allt annat var i sin ordning. Blev en del lekar och tal samt skönsång av några från kyrkan. Jag tror att det blev en väldigt fin fest för alla som kom dit och hoppas att också Lollo och Robin är nöjda. Jag hade iaf en underbar (tröttsam!) kväll i mina serveringskläder och råkade inte ut för några missöden. Som tack för att vi serverat fick vi ett varsitt presentkort till bio. Det hade jag inte alls väntat mig så blev riktigt glad! Tack Tack för det.

    Nu värker det i benen och ögonlocken är tunga så ska slänga mig i sängen för att sova nu. Var trög nog att glömma kameran hemma så blir tyvärr inga fina bilder från bröllopet. Har några på hur snygga jag å Jossan va iaf, de kommer nog i morgon. Men så länge: Godnatt!

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: Linda

    Härligt att höra :) Jag känner mig också mycket bättre nu faktiskt.

    Igår var vi på fest, men blev lugnt för min del ;P Sen idag har jag mest tagot det lugnt. Blir nog bara film och godis ikväll :D sj?

    2010-09-05 @ 16:33:13
    URL: http://olindao.blogg.se/
    Postat av: SARAH - You can't fix stupid

    sv: nu är ju helgen slut, men helgen som kommer ska jag ner till min pappa i falkenberg då jag ska på en ''svenhippa'' och sen ska jag till gekås (ullared du vet det som går på tvn) haha! sj?

    2010-09-06 @ 20:35:10
    URL: http://stpid.blogg.se/
    Postat av: Linnea

    Snygga skor :D !

    Vad har du för kamera förresten :) ?

    2010-09-10 @ 15:56:54
    URL: http://quiza.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback