• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Mer Semlor till de sjuka! :D

    Datum: 2011-01-12 Tid:23:34:48 Publicerat i: Hannas Vardagsgnabbel
    Riktigt less på att vara sjuk nu alltså.. Har i princip varit det sen första jullovsdagen fram tills nu. På nyårsafton bröt den första sjukan ut ordentligt och på sjukhuset fick man diagnosen halsfluss. Jaha, så fick man äta en stark dos pencillin i tio dagar. Så mådde jag alltså bättre i några dagar men helt plötsligt fick jag feber igen, huvudvärk, illamående och halsont. Hur stor är liksom chansen att drabbas av ÄNNU en sjuka inom bara några dagar när man fortfarande käkar penicillin för halsflussen? Typ noll? Efter två dagar med feber så fick jag jätteont i örat helt plötsligt, i natt. Kändes som om det skulle sprängas och sov ingenting. Och sprängas gjorde det. Choops och så hade det värkt hål på trumhinnan på grund av någon slags super-öroninflammation som smygit sig på under natten.

    I morse var det alltså bara att åka ner till sjukhuset igen där läkaren bekräftade hålet på trumhinnan och öroninflammationen för att sedan skriva ut ännu mer pencillin, en dubbeldos. Asså det är helt galet mycket jag ska äta de här dagarna :o Hur kan det vara bra? Jag hoppas verkligen att det hjälper nu så att det inte blir tredje gången gillt ner till doktorn för att byta penicillin eller något. Nu får det helt enkelt vara nog! Sorry att jag gnäller men är så EXTREMT less på att ligga här hemma och zappa mellan tråkiga repriser på tv dagarna i ända. Halvdöv är jag ju också för den delen. Hör verkligen inget på ena örat. Nu vill jag bli frisk! Så det så!

    Tack och lov för att pappa kom hem med en stor, fet, kalorifylld, onyttig och HEMSKT GOD semla, BARA till mig för att jag är sjuk! Det ger vi FEM AV FEM TOASTS!  Hur skulle jag annars ha överlevt?

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: JENNYHAMMARSTRÖM - MITT LIV SOM MAMMA

    sv; usch då, krya på dig! :)

    2011-01-13 @ 09:03:06
    URL: http://jennyhammarstrom.blogg.se/
    Postat av: Kaj

    Temlor e bra till det mesta!!! Krya nu på dig. Pappa

    2011-01-13 @ 12:24:17
    Postat av: Josefin

    SV: jag veet visst är den!! :D

    2011-01-13 @ 14:50:41
    URL: http://jojojosefin.blogg.se/
    Postat av: cecilia

    örebro skickar varma krya-på-dig-kramar !

    2011-01-13 @ 18:05:08
    URL: http://xstar.blogg.se/
    Postat av: MYMiC

    Ahhh vad gott det ser ut >_<;

    2011-01-14 @ 11:03:47
    URL: http://mymic.blogg.se/
    Postat av: Jossan

    Man får gnälla när man är sjuk ^^ Det är en oskriven regel min vän ;D

    2011-01-14 @ 15:00:59
    Postat av: Kristina

    Du var SÅ värd den där semlan :) Blir så där lätt sjuk själv. Inte kul. Krya på dig nu!!

    2011-01-15 @ 23:48:13
    URL: http://notreadytomakenice.bloggplatsen.se
    Postat av: anette Lillatanta

    Fortsätt med påkryningen lilla gumman. simon ser farlig ut med sitt issvärd.kraaaaaaaaam

    2011-01-17 @ 14:52:47
    URL: http://lillatantas.blogg.se/?tmp=17144509




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback