• Bloggtips
  • Kategorier
  • Design
  • Hanna Carlsson
  • Mot ljusare tider

    Datum: 2011-01-19 Tid:14:53:02 Publicerat i: Hannas Vardagsgnabbel
    Sitter här framför datorn med en kopp "änglagott"-te i handen och jobbar med min nya bloggdesign när jag egentligen borde jobba. Verkligen inte bra gjort av mig. *skaka på huvudet* Men ni ska veta att den nya designen blir snygg i alla fall! Fixar en liten del i taget och alla ni som brukar designa bloggar vet hur lång tid minsta lilla grej kan ta. Gör man dessutom något helt nytt så tar det typ dubbelt så lång tid. Men kul är det och framåt går det. Senast nästa vecka borde den vara klar i alla fall. Beror lite på hur mycket tid jag får över.

    Nu har jag varit sjuk i ca tre veckor, riktigt sjuk i ca 19dagar. Inte alls roligt det här. Nu mår jag dock en aning bättre men dövheten på örat vill verkligen inte ge med sig. Tror inte ett dugg på att den här penicillinen hjälper. Skulle ha behövt något starkare, precis som vi sa till läkaren. Det kommer ju liksom fortfarande vätska ur örat och gör ont. Men men.. säger doktorn så så är det väl så då. Huvudsaken att jag mår lite bättre.

    Finns inte så mycket att berätta om de senaste dagarna. Har ju i princip bara legat i sängen. Idag åkte mamma till sjukan där hon kommer att spendera ca en vecka. Hon ska nämligen opereras för ett bråck. Det blir en rätt stor operation men jag är helt säker på att det kommer gå bra. Självklart får man vissa dumma tankar, blir alltid orolig över sånna här saker, men det är ju som sagt bara DUMMA tankar. Det får nog alla. Så i helgen blir det att hälsa på henne och hoppas att hon mår bättre. Jag tycker inte om sjukhus. Har varit på dem alltför ofta, både för min egen och andras del. Det är alltid lika jobbigt. Finns så mycket minnen som kommer fram. Hatar vita korridorer, helt rena, blanka, skinande, ödsliga och tomma. Har de inte hört talas om färg kanske? Sätt lite färg på sjukhusen! Sprid lite glädje, låt patienter och besökande kunna känna sig åtminstone lite mer "hemma" istället för att korridorerna och rummen verkligen ska skrika sjukhus. Det är min åsikt. 

    Hur som helst så ska jag nog sätta igång med skrivandet på religionen igen. Ligger efter då jag inte alls har kunnat skriva de sista uppgifterna eftersom jag varit sjuk. Hoppas verkligen att läraren kan vara snäll och förstå detta. Att skriva skolarbeten har helt enkelt varit fysiskt och psykiskt omöjligt för mig.

    Just det ja, jag och syrran ska börja fota igen. Det har vi bestämt oss för. Planen är att vi åtminstone en gång i månaden ska ha en "stor" photo-shoot som vi planerar ordentligt innan. Det behövs lite nya fina bilder här på bloggen tycker jag. Har verkligen inte haft tid, ork eller fantasi till att fota den senaste tiden. Men nu kommer inspirationen igen, med våryran. Det blir bra. Hoppas ni ser fram emot lite fina bilder.

    Slänger in ett par gamla bilder från 2008, så att ni har nåt att titta på ;)

    Skicka gärna en liten kommentar så blir jag glad!
    Postat av: JENNY HAMMARSTRÖM - MITT LIV SOM MAMMA

    SV: Ja men visst är dom snygga :D jag vill ha ett par men dom är så dyra..

    allt bra med dig idag?

    2011-01-19 @ 15:21:20
    URL: http://jennyhammarstrom.blogg.se/
    Postat av: Frida

    Sv: :) Allt är fint här. Själv? :)

    Kram!

    2011-01-19 @ 21:44:18
    URL: http://jagheterfridaerixon.blogg.se/




    - Jag vill inte ha någon form av reklam.
    - Spamma inte.
    - Skriv ditt namn så att jag vet vem som skriver!
    - Skriv inte kränkande eller opassande/elaka kommentarer, de tas ändå bara bort.


    Namn/alias:
    Kom ihåg mig?

    Din E-post adress:

    Länk till din blogg/hemsida:

    Skriv ditt lilla meddelande här:

    Trackback